Wednesday, August 22, 2012

2nd day raya

2nd day raya yahooo yahoo sket laki aku dah start cuti.. tapi klau 1st day raya laki aku cuti, dabel yahoo kut.. nasib la. laki aku ni lebih lagi pentingnya dari anggota beruniform tu smua... ambassador katakannnnnn..

2nd day, kat umah mak pak aku. memasing bgn lambat. mak aku duk bising sebab diorg nak blk thai. mlm raya pertama tu pak sedara aku sampai dr sana. meh beraya n jemput mak aku sekali. tghr tu diorg gerak. abah xikut sebab sebok dgn bendang dia. pg tu aku bawak amni g umah jiran2 sebelah dlu. cam biasa, ek ek la jugak sket. pegi umah ke 2, tdor plak. xdak la umah ke 3, balik terus. blk umah, siap2 klaur sekali ngan pak sedara aku.

plan mula nak g umah wa (abang abah aku), tapi diorg xdak plak. tetiba laki aku teringat da kenduri opismate dia. langsung ke kenduri dlu. lgpun sejln dah. alang2 dah tgh hari, kita isi perut dlu.
oleh kerana kwn dia, aku segan la nak amek gambar. kwn dia, perempuan. tp bkn org melayu, siam. memula cuak jugak nak mkn, tapi katerernya melayu. yelah, keliling jiran n kawan2 org islam kan.. skali bila dah makan, huiiiiiiiiii. sodapnya lauk! sambal belacan adalah star of the menus.. lauk pauk pun smua sodappppp.. rugi amek sket.. bahaha..

menggedik suh laki amik gambar sebab xdak gambar pakai baju  raya.. kesian kannnn.. amni pakai baju raya yg ke3..  sponsor by maklong perlis.. kalerfull lagik.. ngam2 soi jek ngan dia...

sebelum ni aku xpenah ikut laki aku g wedding kwn2 dia. adalah jugak, tapi xselalu. nak2 klau siam. xbiasa kut. pastu mcm pelik la tetiba kwn dia tu kasik gambar pre-wed diorg. rupanya, oooooo... mgg gitu dah adat diorg..

 
apak dia duk pujuk nak ambik gambar.. bukan reti duk diam, semua benda nak capai. nak ambik gambar pun syusahhhh..

pas kenyang, g lepak umah maktam aku kejap. laki aku g opis. ada kecemasan kononya.. ater, org penting kennnn..
ptg dah baru balik umah. kena tunggu tok kejap sbb mak pak mentua aku pegi raya kat penang. tapi sepupu tok dah dtg beraya and temankan tok skali. mlm tu , pak sedara dr melaka selamat sampai..
so, mlm tu bule keluar g beraya. plan nak g open haouse kwn aku. skali manusia meramai kat umah dia, pakat segan nak masuk. xtau nak g mana, bawak amni pusing2 tgk lampu. then, balik tdor....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...