Thursday, August 23, 2012

3rd day raya

baju raya ke 4 amni. yg ni sponsor dr maklong kl plak.. untung ko nak oii... banyak baju sponsor.. baju ni pun ngam2 soi jek. dah mcm inspektor gadget dah pakai baju ni.. omey gilosssss

3rd day raya amni bgn pkul 10. apak bangun pkul doblas! hebak2... maknya, bgn pkul 8. mak bgn lambat sama, pecah pala umah bersepah..

dah plan nak g beraya lagi. xmo duk umah. mlm sebelum tu dah bersms dgn kwn lama aku. kat jitra nun. siap xmalu bgtau nak g mkn nasik kat umah dia. leh beraya lama sket sebab dah lama xjumpa. alasan kena baek punya kan.. so, xpayah la susah payah masak. rupanya diorg mmg da buat mkn2 family.. cantek sgt dah..

kami sampai sana pkul 1 camtu. ngan2 soi.. sampai2, melantak trus. aku mmg dah kenal family dia, so, xsegan sgt. kami laki bini melantak, kawan aku, kinah@chaq jagakan amni. duk main2 sambil suap mkn. amni sgt behave kat situ. bagus.. kinah pun syok sbb dia xdak anak pompuan. anak sorang jek, boy, dah 6 thn. thn lepas peknen, tapi bby dia meninggal dlm perut. bby girl plak tu. xdak rezki dia. n dia dah xleh peknen sbb jantung da problem. sedih, but takdir tuhan kan? aku biar jek dia melayan amni.

dah kenyang gerak g umah bos aku kejap. alang2 dah dekat. lepak situ sejam camtu. dan, guess what, amni behave jugak. maybe sebab xdak sapa duk kaco dia. so duk la merapu meraban sorang2. last, g umah sedara blah laki aku.. pun ok jugak. ada la ek ek sket bila org ambik. pas aku mandikan dia, tukar baju smua, minum susu, segar bugar, sengih2 jek.. elok jek naik kreta nak balik, tdor trus..

blk siap2 g umah mak sedara aku plak. diorg nak buat open house. g awal nak tlg apa yg patut. dan mlm tu habis dah keayuan budak kenit tu. mengamok sesedap rasa. langsung xmo kat orang. aku nak smayang maghrib pun xsenang. last ambik letak tepi sejadah. duk la main kat situ. smayang pun buat yg wajib jek.. langsung xleh sapa ambik. agah pun kut jauh jelah.

xtau la mana dtg perangai tu. sblm ni elok jek. pas kena tinggal masa aku g kursus tu la. gamaknya takut kena tinggal pulak kut..



tu jelah citer raya yg xseberapa. raya ke 4, aku dah start keja. ai duk perlis, keja pun kat perlis. mentua org perlis, mak bapak org kedah, sekangkang monyet je pun. xpayah la cuti beriya kan.. lagi puila, aku nak cuti lagi next week... huhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...