Search This Blog

Thursday, August 02, 2012

kalau balik rumah mak


aku kalau blk umah mak bapak aku, mcm2 aku nak angkut bwk balik umah aku.. nak2 klau makanan. klau boleh dgn mak bapak skali aku nak angkut. wahahaha.. tamak..
ikut hati aku, nak je aku duk dgn mak bapak aku. tapi dah kawen, nak privasi eh..
mak aku pun 1 hal jugak. sama la dgn abah. dah kita siap2 nak balik, eh, xnak ambik ke lauk ni? bnyk ni, blk bule mkn lagi. ok, mula2 umi cakap gitu. dah bungkus siap, nasi xmo? nnt xpayah masak dah. okeyyy.. ambik nasi skali.. pastu mula la nak melampau. umi, nak sambal belacan sket. pastu nak ikan goreng, pastu nak buah, pastu nak smua. hahahaha..
klau abah aku, belacan dlm peti ais pun dia suh ambik. beras pun klau dia beli siap bli lebih, bagi kakak 1.. syiokkkkkk..
tu stok minggu lepas. nak sgt serai.. nahhhhhh. 2 berkas abah bagi. mkn serai sampai muntah!!
dlm tepawe tu lauk xhabis berbuka. umi msk bnyk, tapauuuu. bekas yg bawah, siap dgn nasi.. hahahah.. pakej dgn petai.
mak bapak aku gitu dah. masa aku peknen dlu lg heaven. jgn la silap sebut, tau2 ada dah. tak peknen skang pun sama. dah tinggal asing kan. bl blk umah mak, cakap nak mkn itu ini. dah bli siap bhn mentah, nak masak je. pastu biar mak buat sensorang sbb klau masuk campur nnt xsedap mcm mak biasa masak. dasar pemalassssss..

beriya nak itu ini mcm duk jauh sgt diperantauan yg jumpa mak bapak setahun 2 kali masa raya. umah sendri dgn umah mak 20km je punggg. tetiap minggu balik.. gedik je lebihhhh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...