Search This Blog

Wednesday, August 08, 2012

menu sahur kami..

cerita saja tanpa gambar adalah boring kan??
xsempat la kut nak ngambik gambar time sahur. ater, makan pun mata sebelah jek terbuka. laki aku la tu.

aku kunci jam pkul 4.40am. tapi pas 10minit baru aku bgn. ada mlm tu, xbgn trus.. hahaha.
klau lauk ada, panaskan nasi n lauk tu balik n mkn. klau lauk xdak, mkn jelah apa yg ada.
muak kut nak mkn nasi tiap2 mlm selama sebulan. so, selang seli la. 1st week puasa, ada sekali aku buat pizza derhaka. sebab derhaka? aku guna roti arab jek, pastu taruk sayur campur yg frozen tu dgn sosej. sos cili n tomato, pastu tabur cheese. then bakar. tinggg.. makan!!
pastu agak jemu mkn nasi, mlm tu buat sandwich telur. buat scrambled egg, taruk sos cili ngan mayonis, tempek atas roti gardenia.. sodappp gak tuh.
klau malas lagiiii, haa, susu ngan cornflakes jek aku hadap. xpun ngan roti jek.. jadikla. ambik la pahala sahur sket kan.
nak lagi indah masa sahur, amni jaga... haaaa.. mkn sambil dgr dia membebel dan melihat dia tawaf meja mkn pagi2 buta.. seb baik br 2 kali jaga. strategi kena ada. elok dia ek jek, trus  aku sumbat susu. trus tdor balik.. klau x, haru kut. kit adah sudah mkn, nak sambung tdo, dia plak nak main. xkuasa mak ko.

xbnyk dah sahur yg tinggal. dlm 10 kali jek lagi. alhamdulillah, thn ni puasa xmelembik sgt. sebab ada sesuatu yg ku minum semasa sahur? apa ke bendanya? nnt ai sharing2 okessss.. sgt haibat kesannya uolls..
daaaaa

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...