Search This Blog

Loading...

Friday, August 17, 2012

semangat raya sudah diseru

syiok eh dengaq lagu raya.. mcm eh, nak raya dah.. nak balik kg rayaaaaa..
eh, hover plak mak jemah ni..
korang nak balik raya mana? aku?
umah mak aku dlu ke umah mak pak mentua aku dulu? ermm...
gedik eh..

thn ni pagi raya aku kat umah mentua dulu.. tghr sket berambus g umah mak pak aku plak. aku raya dua batang kara ngan amni jek. laki mak keroje.. cemussss.. mls dah aku nak pikir. lagi senang kut aku nak bergerak berdua ngan amni. laki aku tu pemalas lipas nak g jln umah org. duduklah ko bertapa kat opis tu. anak bini nak g beraya.. muahaha.

kenapa umah mak pak mentua dlu? ater, umah pak mertua sekangkang kucing jek dari umah.. haaa.. punya nak bgtau betapa dekat. sebelah umah jek dek oiiii.. laki aku kan keja, klau aku blk umah pak aku dlu, kang jadi menantu derhaka plak. so, lepaking umah mentua dlu. pastu baru blk umah mak pak aku. alah, 20km jek pungggggggggggggg..

seb baik eh aku kawen org dekat2 sangat nih.. mengkalau dak, huii.. klau laki keja hari raya, haku dua beranak jek kat umah. jauh dr mak bapak plak. xmo xmo... skang ni hari2 leh p raya umah mak pak or umah mentua.. sila jeles.. kehkehkeh.. kazen2 aku ada gak yg kawen ngan org jauh. raya kena buat sistem giliran la yek. abang aku thn ni beraya umah mentua.. thn depan sini pulokk..

cuti raya? aku baek sket thn ni. xambik cuti raya.. muahaha.. aku jaga opis, pegilah korang nak cuti. rabu masuk keja sampai kamis. jemahat aku cuti. sebab ujung bulan aku nak cuti lagi, checkup amni 1y. so, xkan la nak cuti raya lelama, pastu amek cuti lagi kan? agak melampau kut.. so, ai berkorban, duk opis sensorang.. huhu. tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. xkeseorangan kut..
sebab... pengasuh amni pun nak cuti seminggu. ada knuri pas raya katanya. yelah.. raya kan.. xpa, amni leh hantar blk kg. skali, mak aku nak balik siam. damn!!
sapa nak ngasuh amni? agagagaga
ikut mama g opis la ekk.. salah aturan.. padan mukeeee
xpa, pas raya la kita pikir. skang ni mood raya sudah diseru2.. mcm bnyk benda nak kena buat nih.. kuih raya pun xdak lagi.. umah pun xkemas secara hebat lagi. xpa, g slow bebeh...

okes, kepada yg balik raya, slamat balik kg.. klau drive, sila bawa kenderaan anda dengan berhati2. eksiden bulan posa ni bule tahan ngeri.. nak raya oi!
klau naik bas, pesan kat pakcik drebar suruh memandu dengan berhemat.. ahkak takuittt..
make sure rumah yg ditinggalkan tu selamat. barang2 berharga tu jgn la tinggal. kang ada plak yg menyusup masuk. smua og sibuk nak raya n balik kg, pencuri, perompak , penyamun duk beraya kat umah korang pulak.





last.. selamat hari raya utk semua... mahap zahir batin..

terimalah ucapan xsemenggah dari mak jemah sekeluarga.. muahhhs


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...