Tuesday, September 04, 2012

Amni feberet spot..

budak kecik ni ada tempat feberet.. skang ni hobi dia adalah memunggah! dan otomatik hobi maknya adalah mengemas! klau tetiba maknya otomatik jadik malas, tunggu bapaknya balik lah jawabnya. bg bapak tgk hasil kreativiti anak dara dia..

nak senang keja, mmg aku taruk dia dlm walker tu la. kuek2 la dia 1 umah. tapi dah gtu senang plak nak mencapai. tulah feberet spot dia skang ni. dekat rak buku mama dia! paling atas, takat la ni xsampai nak capai lagik. tu pun tgk kaki dah terjengket2 dah. so, 2nd tier yg jadik sasaran. kat situ aku letak majalah.. mmg seronok sangat. tarik, koyak, campak.. tarik, koyak, campak.. clap2 to amni!
habis koyak majalah aku.. sobs sobs.. ada yg blm sempat baca, dah rabak.. budak ni mmg suka kertas. memula belek2 dlu, dah jemu koyak. nak buat testing, masuk mulut pulok. klau tetiba xdengar sura, diam jek, haaaaa.. adalah misi dia. duk kat situlah. xpun dia bwk majalah or cebisan kertas yg dia koyak tu g duk kat sliding door tepi tu.
memula aku biar, sebab dia leh duk diam n xganggu aku buat keja kat dapur. xkisah la pastu aku nak kena ulang2 kemas rak tu. tapi masalahnya, dia duk makan kertas! hadoihh.. skang ni aku dah kosongkan bahagian tu. so, dia pegi, leh tepuk2 je kayu rak buku tu.. padan muka amni.... bahahaha...

dlu feberet spot adalah kabinet dapur. punggah besen, periuk belanga mama.. now, aku dah buat pintu kabinet, xleh nak punggah dah.. then sasaran bertukar ke rak buku.. pasni xtau la kemana pulak.. kita tunggu dan lihat..






mmg letih bila anak dah mula membesar ni.. fizikal dan mental kena bersatu padu dan hati kena tabah.. tapi itu bukan rungutan. sangat seronok tgk keleteh anak day by day.. tgk tumbesaran dia. tgk apa yg dia buat hari ni. klau bule weekend tu memang nak spend time the whole day dgn dia. weekdays dah keja kan? amni pada aku sangat cerdik. well, smua org akan kata gitu kat anak dia  kan? for me also. and i'm proud to be her mama!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...