Search This Blog

Tuesday, October 09, 2012

anak2 kutu

nin dia senarai anak2 kutu haku.. utk thn 2012-2014.. haaa, amek kau, tahun 2014 baru habis. luruh bulu idung nak bayar. buat list siap.. ni kali ke 3 kut aku jadi mak kutu kat opis aku nih.. yg last, habis awal thn hari tu, then rest jap.. now, sambung balik atas permintaan hangat.. muahaha..

baru start bulan lepas. smua da 18 org. tu dlm list, ada 20. tapi last minit, ada yg  tarik diri. mengkalau dak, sorang leh dapat 2k.. manyak woooo.. but now dah tinggal rm1800.. 18bulan.. klau peknen, siap branak, anak dah bule jalan, baru habis..

ada yg kata rugi main kutu ni. yg kata haram pun ada haishhh xpaham aku. rugi ke? haram ke? at least, menabung la jugak kan? rugi sebab klau simpan kat bank, lama2 dpt faedah. tapi ko bule ke tetiap bulan nak g bank in 100 sebulan n xsentuh duit tu selama 2 thn? klau gaji banyak, tiap2 bulan cukup, ok lah.. klau bangsa cukup bulan merangkak mcm aku ni, mmg xla.. mmg aku ada buat potongan bulan2 masuk bank siap, tapi xbanyak. klau buat banyak sampai 100, ke 200 ke, aku pasti, sebulan 2 simpan, bulan ke 3 aku g korek balik. maka dengan main kutu ni, bila2 sesak ada duit. bab nak membayar balik tu la mcm sengkhak sket. tapi ko ambik duit org kan? like hutang la.. so kena bayar. maybe disitu org kata rugi & haram.. tapi terpulang pada nawaitu masing2 ye dok?


tgh hitung2, bila nak ambik duit kutu.. kitaorg main xda peraturan sgt. sapa nak dlu, ambik. xdak cabut2 undi bagai. renyah... mau kalu, ambik, xmo, kasik org lain.. free and easy gitewww..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...