Search This Blog

Wednesday, October 10, 2012

kejayaan di umor 1 thn

video
syabas anakku!.. cukup umo setahun, ko bule panjat krusi umah tokwan.. pasni apa pulak ko nak panjat.. xpadan ngan anak dara.
now, cubaan utk panjat krusi kat umah. tapi last2, cubaan gagal dan bertukar pikiran nak panjat benda lain. krusi kat umah mcm tinggi sket, susah nak panjat. xpa, kita panjat buaian pulok.. pitammm mak ko nak!

like org tua2 kata, ni umo bule sakit. yelah.. besar ni smua benda nak buat, nak explore. sakit ke tak, letak tepi. mana diorg tau kan. skang dah pandai meniti klau dah bgn berdiri. nak bertatih, xnampak gaya lagi. malas nak jalan budak ni. pantang ada benda utk berpaut, mmg trus bgn la. sesaja berdiri pun ye jugak. dah bule berdiri sendri, eh, tepok tangan pulak dia. ada la dlm 20saat, xleh imbang badan, kelepok jatuh, seb baik montot lebar.
dah pandai berpaut n berdiri, duduk sendri pun pandai. :)

ada lah jugak , terlepas pandang, mmg gedebok la. tapi xpenah la jatuh tgg sgt. takat, duduk pastu terlentang. jatuh time berdiri xpenah lagi. nauzubillah la. baru2 ni jatuh terlentang masa dinner. aku xperasan dia duk tarik raga mainan. terlepas tgn kut, gedebok la kepala tu. mlm tu bapak dia balik, dekat nak tdor baru aku cerita. beriya la duk sayang2 anak dia. siap cakap ' sian amni jatuh, sakit ehhh?' duk ulang2 ayat tu jek padahal anak dah tdor. klau sedar pun mcm dia paham kan.. dlm erti kata lain, duk perli aku kut atas la.. cessssss. aku sound trus.. ' ha, lain kali balik awal. tgk anak sama. smua mama nak buat mana nak sempat. nak masak, nak kemas, nak tgk amni, mana sempat. klau papa balik awal, tgkkan amni, mama leh masak cepat sket. xdak la amni nak jatuh ke apa ka. budak besar ni smua benda dia nak buat. blablablabla...' nak ambik. nak perli aku sangat, trus aku bagi peluru berpandu. minggu ni, tetiap hari balik awal tunggu anak! sasaran tepat la kan? bahahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...