Friday, October 05, 2012

penangan gulai kambing

rasanya dah bertahun kut aku xmkn daging kambing.. selain dr faktor binatang tu busyuk dah langsung xensem, aku mmg xleh mkn.. org tua2 kan kata daging kambing ni panas. yelah, xmani, takut air, mana xpanas.. seingat aku, errr.. aku pun xtau apa penyebab aku xmkn daging kambing tu. last mkn masa umo awal 20an kut.. now dah ujung 20an.. auchhh...

time tu kat umah kembar tok  mek aku. diorg buat knuri apa ntah. ada gulai  kambing. aku xtau, selamba ja melantak kaw2.. aku sendri xpasti apa faktor asal yg buat aku xmkn daging kambing. aku nih picky eater jugak sket2.. kambing, kerbau, itik, aku xmakan. xtau apa sebab. ikan pun aku pilih. ikan besar like kerapu, gerut, and smua ikan besar aku xmkn.. sebab pada aku diorg nih hodoh! hahahha.. klau g kedai mkn, nak mkn ikan 3 rasa, selamba jek aku order ikan kembong 3 rasa. laki aku memula pelik, now dah biasa. klau ada pun, aku sekadar jamah jek. nama kata nak telan kaw2, idok le.. xtermasuk dlm mulut aku ni. faktor  utama, binatang2 tu hodoh. bule?

eh, nak cerita pasal kambing kan?
lepas aku kaw2 punya mkn gulai kambing tu, dah kenyang baru tau kata itu adalah gulai kambing.. damn! but sokay, xdak apa2 kut.. next day.. jeng2.. aku ngan abah bergilir2 masuk jamban! aku kan anak bapak. so, dia mengikut sket. abah pun xleh ngam gak ngan kambing, aku pun jadi mcm dia. xtau la brapa kali kami duk menziarah jamban tu. dah la jamban kat luar, kena angkut air. letih oi. seb baik abah baik, dia tolong bwk air utk aku. mana taknya, aku dah lembik lutuit ceriberi.
start dr tu mmg aku tobat nasuha nak mkn daging kambing.. rasanya mau dekat 7 thn ke lebih.. mmg aku pandang sebelah mata lah klau takat daging kambing tuh..

tapi 2 hari lepas, kwn aku bwk gulai kambing dgn nasi beriani. membuak2 hati napsu mkn nak try. tgk org mkn nampak sedap. cedok dlm 3 ketul, besar2 ibu jari kaki lebih  kurang. makan2, kunyah2, xdak apa..  okes.. lulus. kut?
mlm tu ada rasa mcm pening2.. xpa, dah nak tdor. esok pagi.. rasa mcm nak pitam pun ada. siap sakit tekak. erobik pun aku xpegi. kang xpasal2 rebah.. 1 hari kat opis, kepala mcm weng2 sket.. pening2, sakit tekak. rasa kering sgt. duk hairan apasal.. tetiba kwn aku bangkitkan kembali pasal gulai kambing tuh.. yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. aku pasti itulah puncanya. damn u kambing!

mlm tu lagi sakan sakit kepala. pas mkn nasik trus tumbang. skali dgn isyak tumbang. ni kambing la punya pasal. caittt.. esoknya g klinik, doc tu gelakkan aku jek.. dpt mc, balik tito jelah.. hadoihh..

hari ni, hidung dah start berhingus and batuk2.. seleselema dah mengunjungi.. hampesss.. hingus meleleh2.. tapi kerna opis mcm peti hais, hingus beku jadi ais ketoi..


ni smua ko punya pasal. buat lah cemana pun ko tetap xensem.. pasni mmg aku tobat nasuha btoi2 dah. jgn kata makan, sebut pun aku xmo.. mkn 3 ketoi, sakitnya mcm mkn sekor kambing. hate u kambing busyukk

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...