Search This Blog

Loading...

Friday, November 02, 2012

KR1M

skang ni kami laki bini buat syok ulang g kedai rakyat 1 malaysia.. hehe.. xdak la ulang kerap sgt. br 2 kali kut.. sronok g tgk barang. sebab kedai tu luas n barang banyak. kat area kangar, yg aku tau situ jelah, dekat bintong. xtaulah kut ada lagi..

1st time pegi bulan lepas. sesaja bwk amni ronda2 tgk lampu, eh nampak kedai 1 malaysia. singgah kejap. beli pun sket je..

hasil rembatan hari tersebut. air oren tu so so jelah rasanya. xdak la sampai tahap mcm twister ke apa ke.. kena la dgn harga rm2.99 kan?

baru2 ni pegi lagi. umi kirim barang dapur. sambil menyelam minum air jugak la.. ingat senang laki aku nak kluar g jln2 shopping2 ni? skang senang, leh guna anak sebagai alasan.. heheh


hasil rembatan kali ke 2. kat kedai 1 malaysia tu, yg murahnya barang2 1 malaysia la. barang lain, pada aku saja jek. ada yg lagi mahal kut? korang penah pegi kedai  malaysia nih?
aku duk gebang2 jelah ngan laki aku.. barang2 mmg murah. yelah, kata utk rakyat kan? tapi klau brg lain yg bukan cop 1malaysia, ada yg lagi mahal dr kedai runcit biasa. letak pulak sebelah2.. so, pengguna kena bijak memilih..

klau korang, korang pilih jenama ke harga? jenama so so jek, then murah. another product, jenama terkenal, harga mahal sket la. klau aku, aku pentingkan kualiti. murah, klau kualiti bagus, y not kan? mahal, klau kualiti sama mcm yg murah, buat pe nak membazir. contoh? erm, sabun. beli yg mahal, yg wangi2, yg bule hilangkan kotoran dengan sekali cucian.. end up, ko letak pewangi pulok. bila beli yg murah or yg sedang2 je, hilang jugak kotoran tuuuuu.. lain la klau baju kena minyak hitam, ko sental cemana pun sama je kesannya. slalunya barang2 rumah, aku yg beli. buat perbandingan harga and kualiti. sebagai pengguna kena bijak memilih kan? klau bagus, tapi harga mahal mencekik, lupakan jelah. aku bukannya bnyk duit sgt. pilihan ditangan anda..

tgk barang kat kedai 1mlaysia ni, smuanya datang dari juta bersih sdn bhd. google2, mcm2 jugak jumpa. katanya 1 company dengan mydin.. repacking baik brg2 mydin jadi 1malaysia. btul ke tak, entahhh.. ce korang google...





## yg xbule tukar, kicap kipas udang.. kena yg  tu jugak2.. yg lain xsedap. dlu botol besar 4 hengget je.. now dah 8 hengget.. mahai oh! seb baik sedap mcm dlu jugak, klau x,memang ku beralih arah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...