Thursday, December 20, 2012

book shelf

aku slalu berangan nak buat book shelf kat umah baru nih. yelah, buku2 aku bule tahan banyak jugak. now smua ada kat umah abah la. since dah kawen ni kurang sket membeli,nak2 sejak ada amni. nak beli bule je, nak mengabihkan tu. jgn kata novel, majalah pun ada yg aku xhabis baca amni dah koyak.. huishhh la budak tu. kenan aku btui. masa peknen aku rajin baca novel, majalah, al-quran. sejak dah cerdik ni, nampak buku or kertas pun suka sgt. konon selak2 buku tu, pastu koyak, and makan kertas! grrrrrrr..

aku teringin nak custom made rak buku tu smua. xpun klau beli siap, yg moden2 gitew. klau bule buat 1 ruang utk workstation ke, ok jugak. ada kerusi meja lengkap. nice kan? mmg ada plan dlu sebelum buat rumah, tapi.. dulu la... ongkosnya bagaimanaaaaa?

aku google2, jumpa mcm2 patern book shelf. jom cuci mata..

cantik jugak. seni habis la ni. klau tunjuk kat laki aku confrim kena kutuk. dia bukan tau seni2 ni smua. tapi aku xminat sangat yg ni..

yg ni xleh letak buku kut. xsesuai je kan? mcm hiasan dinding jek. simple, tapi cun. bule buat utk hiasan dinding umah. letak pasu kecik ke, letak frame ke..

not bad kan? 2 in 1 nih. jam ngan rak buku. klau jumpa, confirm aku beli. tapi xtau la nak letak mana. rak buku cenonet aku kat umah tu dah bwk masuk dlm bilik. sebab dah jadi main attraction utk amni. duk memunggah! dah xlarat nak kemas, aku ubah jelah masuk bilik.

 ni dah mcm library pulak. buat kat opis ok la. nnt nak bg cadangan kat bos.. hehe

kreatif. tapi  nak gantung celah mana? silap2 amni naik duk dlm tu, ingatkan buaian..

sesuai sgt nak letak novel2 cinta kan? hehe.. tapi novel aku bukan cinta semata2 yekkkkk.. buku agama pung adoooo

mcm tadi jugak, lagi sesuai utk hiasan dinding. lgpun kaca, letak buku banyak2 risau gak.

ini kalau dengan workstation mmg cun. katil tu gantikan dengan meja study. mmg superb la. bule masuk wishlist nih.. hehe.. klau letak kat katil pun ok jugak. tapi time tdor je lah baca buku.


last 2 picts adalah terpaling suka. yg hita tu suka, yg putih terpaling suka lah. cantik kan? kena tempah la. masalahnya nak letak kat mana? kena balik belek rumah dlu la... insyallah, klau bule 1 day nak buat jugak..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...