Wednesday, January 09, 2013

Dinner sahaja

lama tak up gambar hasil masakan aku yg tak seberapa tu. erm, yg sebenarnya lama dah xmasak.. bhahaha.. seminggu 2 lepas mcm kelam kabut sket. start dr amni warded, then g terengganu, pastu laki plak g kl, aku balik duk umah abah, then barang basah pun xda. so, beli jelah. klau masak pun utk amni jek. mak bapak mkn luorr..


nak masak and makan sama dgn husband tercinta, masa dinner je. lunch xmampu. off day kami xsama. aku cam biasa, sabtu ahad. tapi incik suami khamis jumaat. dah setahun sabar, xtau la thn ni. aku amukan pun xjalan. dia pun hanya menurut perintah. keja jadi kuli gitulah katanya. apa nak buat, sabarrrrrrrrrrrrrrrrrr.. pfffffff..

buat sambal tumis ikan bilis+petai. petai ambik umah abah. pokok sendri, bule mkn suka2 hati. lama dah umi kasik, tapi xsempat masak. takut kecut, laju2 beli ikan bilis buat sambal. goreng sayur campur+ayam sket. 1st time guna penambah perisa pasti sedap knorr.. erm, tak dapat la dipastikan kesedapannya tu. xbagus sgt kan klau slalu guna penambah perisa nih. biasa aku tumis bawang putih, taruk garam jek. xpun tambah sos tiram. pastu masuk bahan2.. sedap jugekk. then buat ayam goreng rempah untuk suami tercinta. as usual, habis licin. sebab bini dah lama xmasak, laki mkn habis.. eh. bukan pasal sedap sgt, tapi sebab laparrrrrr..

pembantu setia di dapur saya. 1 fine day, rasanya habis kemik periuk belanga mama. slagi xdapat tudung periuk ke, periuk ke, pinggan, senduk, sudu, slagi tu xdiam. dah dapat tak diam jugak.. sebab duk sibuk memasak jugak.. cara dia laaaaaaa....

dinner time. budak ni dah xmo duduk dalam krusi ni. sambil mkn, tetiba bgn berdiri. sentap mak ko tgh makan nak oi.. last, apaknya riba and suap nasi.

sayur ada balance sket. slalu gitu sebab yg mkn sayur cuma aku. incik suami takut sayur. pagi esok, panaskan, goreng telur, bawak g opis. jimattttttttttttttttttttt duit kak yah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...