Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 22, 2013

Kalau perempuan tanya..... pada lelaki la....



1. Kalau perempuan tanya : Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi : Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?


2. Kalau perempuan tanya : You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi : Jom pi makan. Lapar ni!


3. Kalau perempuan kata : Lawa-lawa la baju kat sini, yek. 

Makna tersembunyi : Belikanlah untuk I.

4. Kalau perempuan kata : Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi : Tolong picit kepala.


5. Kalau perempuan kata : Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi... Makna tersembunyi : Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju
sekali, yek.




 

6. Kalau perempuan kata : Kita lebih sesuai berkawan saja. 
Makna tersembunyi : I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

7. Kalau perempuan kata : I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla... Makna tersembunyi : Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la. Rasa macam nak jadi awek you je.


8. Kalau perempuan tanya : You pernah tak teringatkan awek you yang dulu? 

Makna tersembunyi : Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan
aku.


9. Kalau perempuan kata : I sanggup berkorban demi kebahagiaan you. 

Makna tersembunyi : Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok. 

10.Kalau perempuan kata : I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. 

Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.


  Ini cuma contoh saja :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...