Search This Blog

Loading...

Friday, January 04, 2013

Pagi2 dah jadi pembunuh.. Maafkan sayeeee En.A

ini cerita 3hb Jan 2012.
di tahun baru saya sudah menjadi pembunuh.. ohhhh my...
pagi2 lagi dah kejam. maafkan saya Encik A.. saya adalah tidak sengaja. percayalah.
hujan renyai2, dgn cuaca yg agak dingin buatkan saya rasa nyaman. ketika itu saya sedang memandu kereta merah saya ke pejabat. saya memandu sambil mkn roti massimo taruk jam coklat+kacang yg sedap itu. disamping itu saya sedang mendengar radio era. sakit perut saya gelakkan mereka di dlm radio itu. saya tidak memandu terlalu laju walaupun saya di laluan kanan. silalah percaya sekali lagi. selama ini pun saya seorang pemandu yg berhemah. saya tak pernah langgar orang, org langgar saya...er... itu ada.. tapi bukan salah saya. tolonglah percaya....
semasa saya bernyanyi2 kecil, tiba2 Encik A melintas. tanpa memandang kiri dan kanan, Encik terus menerpa. buatkan saya terkejut beruk lantas membrek kan kereta saya. nasib baik juga kenderaan di belakang masih jauh. kalau tidak.............................. phewwww.. ini salah Encik A!
mungkin kerana Encik A yg laju dan saya jugak laju, maka hentaman kuat itu membuatkan Encik A terpelanting ke seberang jalan.. ohhh, sungguh ngeri. maafkan saya sekali lagi.. sungguh saya xsengaja..
maaf jugak sebab saya teruskan perjalanan tanpa melihat kondisi Encik A. tak dapek nak brenti sebab saya di laluan kanan. kes langgar lari ehh?

siapa Encik A...


~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~



Encik A was like that maybe.... uhuk uhuk...

gila vavi btui, pagi2 dah langgang hanjing. what a bad day huh?? terpelanting beliau ke jln seberang. adussss... sampai ke opis aku duk dupdapdupdap, takuittt..
seb baik kamo xensem, mengkalau langgar kucing mcm tahun lepas, menangis aku dibuatnya.. lintas xtgk kiri kanan, kan dah kena.
kemek sket bumper depan ngan tepi. patah nombor plate, siap jatuh lagi 1 huruf. kena buat baru la nampak gayanya. lampu side mirror pun tercabut, sebelah kanan.
aku siap call opismate, ustad adib. dibantainya gelakkan aku sebab tanya nak kena samak dak kreta tu. caittt.. " buat pa hang nak samak kreta tuuuu. yg nak kena samak kita ni  ha klau bersentuhan dgn dia".. bhahaha.. tau la pak ustad weh. sebab nanti nak pegang kat bahagian yg kena anjing tu, najisssss.. basuh sampai kita yakin cuci jek dia kata. xperlu samak iyehhh.. iyolah..
bali,k laki aku tgk geleng kepala dia. aku pun konpius jugak. anjing ke kambing yg aku langgar sebab besauuu jugak..



** seb baik mlm tu tiada igauan ngeri yg muncul dlm tidor. bak kata kak pah, mlm nnt anjing hitam tu mai kacau hang dlm mimpi. mlm tu nak tdor trus baca ayat kursi 44 kali..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...