Tuesday, February 19, 2013

Hatyai Short Trip | Day 1

ini cerita cuti CNY yg lepas. lama dah peram. maka marilah kita blogkan!

plan pungpangpungpang dgn kak ipar aku. diorg blk kg sebab cuti panjang kan? decide nak ke hatyai. menggedik masing2 sebab xpenah pegi. kak ipar aku tu yelah, jauh kan. aku yg sekangkang kera ni pun xpenah g berjimba sana. laaaama dah duk plan dgn laki nak g, tapi.. adalah sebab musabab yg xdapat dinyatakan dgn jelas.. heww..

hotel aku booking siap ikut Agoda.com. senang sebab takut fully book. cuti panjang ni risau gak. nak  main redah? hoi, bukan malaysia maaaa.. laki aku edjas kawan dia utk bwk kami. 1st time kita ajak org dlu, dah tau jln kang, baru kita g sendri. lagipun, laki den tu.. ermppp.. rahsiaaaaaa...

skali, bl lg seminggu lebih nak pegi, kak ipar aku call bgtau xleh balik. amierul kena chicken pox... agagaga... camno? pikir punya pikir, dia dgn amierul xblk. sian plak kat bujang tu, demam campak kan? dengan demamnya, meragamnya. siam kan panas? so, abg aku blk dgn amierah saja. naik bas. flight sudah penuh. nak naik kreta pun 2 org je.

lagi 2,3 hari nak pegi, kak ipar aku call tanya plan nak ke hatyai. aku ckp on jelah. klau diorg smua xblk, aku nak paksa la umi ngan adik2 ikut. asalnya aku nak ajak smua g. tai umi xleh. so, bl umi xleh pegi, atomatik adik pun xleh p. last2, kami2 jelah. dah bl kak ipar aku xblk, aku nak paksa umi pegi. skali abg aku blk dgn amierah je. pegi jelah mana yg ada sbb hotel dah bayar. masa dia kol, aku duk bakar la sket2. nak g shopping la, apa la.. dah panasss. kol pulak ptg tu, eh, dah bli tiket flight trus turun hatyai.. bahahahahha.. ngeng btoi. katanya amierul dah ok. free chicken pox. kena plak mak pak mentua abg aku nak ke terengganu. xsanggup la kak ipar aku nak duk umah berdua jek dgn amierul, org lain smua g jln.. kehkehkeh... trus book tiket. mahal pun mahal laaaaa..

pagi sabtu, 9hb, kami gerak ke padang besar. abg aku sampai pg tu dgn amierah. pkul 11 camtu kluar la. tinggal kreta kat tempat keja laki aku, then naik kreta kwn dia. selesa sgt. Isuzu, MU7. seven seater. luas and comfy.. then fetch kak ipar aku dgn amierul kat airpot hatyai. by time kami sampai, flight baru landing. dekat sejam jugak baru leh kluar. nak cop passport, nak collect beg lagi. teraba2 jugak aku dgn abg aku kat airport tu. xberapa nak user friendly sgt. pintu masuk hujung sana. ketibaan hujung sini, pheww, menapak jugak la. tapi sokay, ada signage dlm english. kat hatyai susah gak nak cari org yg blh ckp melayu.

dah cukup korum, moh kita mkn dlu. masing2 dah menggigil kelaporannn...

ni jek yg sempat. makanan sampai, trus ngappp! habis licin walau xberapa sedap. kehkehkeh.. abg aku dgn laki aku tukang ngabihkan.. tengok perut la. masing2 duk berlawan perut.
mkn kat restoran chakkar ke apa ntah namanya. manusia penuh dlm kedai. ramai dgn org malaysia. serius! siam xdak pun.. walau ramai, servis tiptop. 10 mnt, dah siap hidang. restoren pun nice jek, toilet pun bersih. tapi harga agak mencekik. dlu smua org syok mkn kat siam, sebab murah, now, tidak lagi...



dah kenyang, trus g carik hotel. hotel terkeluar sket dr pekan, tapi ok je. aku main book je kat agoda. jenuh mencari sbb nak cari yg ada mangkuk bak kata amierah. mangkuk a.k.a bathtub. hadio la mek tu.. pastu nak cr yg ada extra bed lagi. xsmua hotel offer extra bed ye..

hotel pun ok pada aku. 3***. harga pun not bad. klau kat msia sure 100 lebih. booking ikut agoda, murah sajeee.. luas jugak la blknya.. maaplah, gambar dah xfresh. ada model tilam duk landing. amni bateri dah padam. sebelum tu sronok menggedik dgn kak long dlm kreta. kejap ke depan, kejap ke belakang. dah kenyang perut, baru nak tdor. aktvt ptg tu adalah tdor. sebab anak2 kecik smua tdo, makbapak pun tumpang skaki..

next, kita sambung next entry yee.. dah panjang nau dah niii...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...