Tuesday, April 23, 2013

HiShop!

membeli belah di alam maya sangat lah seronok!
kat mana2, bila2 masa, clik2, esok lusa, eh barang dah sampai. yahoo yahoo kan?
xperlu pikir nak drive ke shopping complex jauh2, jalan jam, nak parking susah, bayar parking lagi. then nak cari  kedai, nak belek2, buang masa dah brapa lama kan? end up xbeli apa2 sebab dah letih. haishhhh..

nowadays, online shopping dah jadi trend. org perempuan suka sangat lah kan? serba serbi boleh beli online. mcm2 adooooo. cakap jek nak beli apa, pendek kata smua dah boleh beli online! hebak dokk?

boring2 xdak buat apa2, klik2, shopping. xpayah drive jejauh, xpayah kuar peluh pun. kluar duit je.. hehe. eh, dah nama shopping, mmg la kluar duit kan? janji ko ada gadjet, ko dah bule online shopping. tapiiiiii, kena ada internet connection lah yeeee. ada gadjet canggih xdak tenet, xdak maknanya nak online shopping. pastu duit pun kena ada lah yek dlm akaun. kang nak membayo cemana dok? lain la nak guna gores dan menang.. hutanggg.. alah, credit card laaaa..
tapi, aku tgk kepada benda yg nak beli jugak. xsemua benda aku suka beli online. nak2 baju. sebab aku xleh pegang sendri and test dlu. heheh..klau benda yg mmg kita dah tau mcm mana, xjadi hal nak beli online. and then kena tgk kat mana nak beli. klau org perseorangan nih, kena pikir 2,3 kali. takuit kena tipu.. kena tgk background dlu ye.. dah yakin, so proceed jek.

aku dr bulan lepas nak membeli eye liner and eye brow. dah lama sgt dah habis. dah hujung2 sgt dah. nak asah pun dah xboleh. eye line pun dah kering kontang. nak kluar membeli tu, haiiii tau lah laki aku kan? mana maunya nak ajak g shopping. pastu, kat perlis ni apa sangat yg ada. yg aku nak, kena g alor setar nun klau nak beli.. aaa acaneh? so, penyelesaiannya ialah online shopping!!! yay!

maka saya telah berjumpa dengan HISHOP lalu jatuh cinta!!
page ni baru launch jek, klau xsilap thn ni jugak around January. mcm2 kosmetik ada! tu yg kak yah suka!! hihi.. local adan international pun ada. paling penting genuine product! me also genuine.. hehe.. antara yg aku tau, Stage, Skin Factory, Farmasi, Simply ct pun ada.. and macam2 lagi lah. korang leh tengok by brand. eh, homepage dia pun user friendly. i likee.. aku pun biasa buat homepage, so bila tgk Hishop, ohh, very nice!
paling penting, trusted!! :)
nak mudah, create account terus. pasni nak beli  lagi kan? hihi

klik2 kat Hishop dan jumpa yg berkenan di hati lalu membeli. bnyk yg berkenan, tapi kita beli yg btul2 nak pakai dlu. yg lain2 tu nanti saya datang lagi yehhhhhh..

eh, klau beli banyak, over RM50, kos pos adalah free! xke best tuuuuu.. mana nak carik??


pas 2 hari, parcel dah sampai. syiokkkk sebab cepat!

memula tgk parcel, tekejut jugak sebab besau nau.. barang yg aku beli kecik jek.. rupanya2..








diletaknya dlm kotak pink yg cute nih.. yeszaaa.. making beauty accessible..


apa yg kak yah beli?


eheh.. cenonet jek..


eye brow and eye liner from farmasi.. suka suka suka sukaaaaaaaaaaaaa..
1 jek. salah kaler :(
kat page tu xdisebut kaler, ada kod jek. ke aku yg cari xjumpa. hehe.. bl view, nampak mcm hitam. bila sampai rupanya brown. both are brown. but sokay. utk eyebrow, slalu pun aku beli soft black je. dpt brown pun ok. bila pakai, just nice. eyeliner pun sama. dark brown. bila pakai pun nampak ok. kesimpulannya, kak yah suka! 1st time try brand Farmasi ni and ok!


bertambah suka sebab dapat voucher dr Milk a deal and White!! yay tepuk bintang!!

Milk a deal and Hishop diuruskan oleh org sama. memula tekejut sbb dpt voucher MAD ni, pastu bl ingat balik, oooo... adik beradik rupanya.. ehehe.. dekat White xbiasa beli lagi. situ pun mcm2 ada. lebih kepada keperluan rumah. mesin basuh pun ada tau klau nak beli.. hehehe..
kat Milk a deal, dah slalu sgt dah. mcm2 dah beli. sebab murah! dpt plak voucher nih, terus reedem. hahahaha.. sebab expired last May. so, kita guna terus. apa kak yah beli pulak? biasa2 jek, murah murahhhh.. hehehe



paling suka ialah...

auwwwwwwwwww...


pasni nak beli cosmetic, leh g HiShop saja kan?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...