Search This Blog

Monday, April 22, 2013

mari lah mari, kita mengundi.. tunaikan kewajipan pada negara..

mari lah mari, kita mengundi.. tunaikan kewajipan pada negaraaaaa..

ahah.. lagu mengundi kluar pagi2 ni yeh.. korang tau eh lagu ni? slalu RTM jek yg pasang.. lagu lama. now, kat tv3 ada lagu baru.

jom kita, pergi mengundiiiiiiiii..
tunai tanggungjawab kepada negaraaaaa

hahhaha.. asyik la ulang tayang lagu ni sehari patploh kali, aku pun dah bule hapal. tomok, ayu ngan shiha mentor eh klau tak silap.. syiok sket lagi ni kan?

sana sini, asyik la iklan pasal nak  mengundi. yess, minta smua rakyat keluar mengundi. btul! ada yg saja xkluar mengundi. no no.. pegilah mengundi. pas kluar keputusan, mau menyesal pun tarak guna. undi sapa, tu korang punya hal, tapi kewajipan kena tunai.. pilih pemimpin kita.. utk masa depan negara.. ceewahh..

pungpangpungpang bagai, koran dah semak ke nak undi kat mana? sapa yg korang nak undi.. haaa.. moh terjah sini lekas.. klik kat semakan daftar pemilih, then masukkan no ic. pastu kluarlah gini..


ni kak yah punya. aku mengundi di kedah yeh. sebab masa mula2 register dlu guna alamat umah mak bapak aku. now keja kat perlis, tinggal di perlis. tapi tak tukar pun tempat undi. balik undi kampung halaman lah kan? jiran jek punnn.. hehehe.. pusat undi tu pun dlm 5km jek dr umah mak bapak aku. nih 2nd time nak mengundi..

tapi klau xkluar2 pas  masuk no ic, jgn mengamuk pulak eh.. kemungkinan besar korang tak register utk mengundi.. or, register last minit.. memang xde der.. masuk ic patblas kali pun xda. so, xdapek la nak mengundi. kan dah rugiii??




nih calon kat kawasan aku. parlimen dan dun.. satu lawan satu. dan calon2 smuanya islam.. mudah nak buat pilihan. nak pilih parti jek. penggal lepas, parlimen BN menang, Dun pulak, Pas menang. penggal ni, kita tunggu 5hb nnt.


siapa yg aku undi??





undi anda adalah rahsiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...