Monday, May 13, 2013

Hari Ibu

smua org mesti up entry hari ibu kan?kat fb, ig, blog, smua lah..
aku mcm biasalah. dah lepas baru nak up. semlm baru hegeh nak transfer gambar. hehe

hari tu kabor kat laki, nak hadiah hari ibu. boley plak dia tanya bila hari ibu? grrrrrrrrrrrrrr.. apa pun tak boley. tak pe, kita tunggu hari bapa bulan depan. what u give u get back.. miahahah

cadang nak kluar mkn, tapi amni xberapa sihat pulak. batuk and selsema. siap berhingus. sian dia, mlm2 xselesa tdor. yelah, hidung tersumbat kan? aku pun dah 2,3 mlm sama xcukup tdor dgn dia. eh,  maybe lagi kurang tdor dr dia. mlm2, 2,3 kali jugak la dia terjaga. hari jumaat mlm tu, aku siap tdor sambil duduk and dokong dia. bg dia bersandar kat bahu aku. mmg sedap la kan sebab hidung dia tersumbat. pastu aku la pulak azab nak tampung berat dia. hehe. setengah jam jugak la, tgk dia dah lena, aku letak dia atas tilam. 5 mnt jek, merengek balik. pastu menangis je. kesian sgt. dgn hidung tersumbat, dgn panasnya, berpeluh2 dia. end up, aku bawak dia keluar, suh laki aku bentang toto 2 lapis kat hall, setting nak tdor luar dah. sebelum tu aku g hisap dlu hingus dia. yaa, hisap hingus amni. klau xbuat gitu, sampai sudah hidung dia tersumbat. geli ke apa ke, letak tepi la. xsanggup kut  tgk dia duk tersedu2, pastu tdor pun xselesa. dah lepas kluarkan hingus tu, bg minum susu, baru dia senyap. tdor lena sampai pg. subuh dia jaga sekali, minum susu, then tdor balik sampai pkul 9. hari sabtu mlm pun sama. aku tdor umah mak aku mlm tu sbb siang tu bawak mak aku g alor star. siang sronok main dgn makcik, mlm merengek la. siap kacau makcik tdor lagi. heheh.

bl ada anak, bl anak tak sihat, mula la hati mak ni resah gelisah. baru tau kan cemana hati seorang ibu? dlu, mak aku pun mesti mcm ni kan bl anak2 xsihat..
aku klau blh nak bg yg terbaik utk amni. dan juga utk anak2 yg akan datang. for sure dlu mak aku  pun mcm tu. semua ibu mcm tu. xda emak yg xnak anaknya elok. all moms want the best for their childrens kan?

cuma yg aku xpaham, kenapa ada anak2 yg tak hargai ibu sendri? tinggal kan ibu kat rumah org tua, pastu xdipedulikan, dera ibu sendri, lupa jasa ibu, pukul ibu pun ada. ya allah.. apa nak jadi la. restu ibu tu penting. tanpa restu dan doa serorang ibu, tak kemana kita ni. dan sebagai ibu pun, kena tau tanggungjawab kepada anak. ada ibu, hanya tau beranak, tapi xtau jaga anak. tak dipedulikan anak tu. so, xmustahil 1 day, anak sendri tak pedulikan ibunya. beri didikan sebaiknya kepada anak kita..




bagaimana mahu mengecawakan  insan secomel ini? buah hati mama selamanya..

selamat hari ibu utk umi (ibu kandung), mama (ibu mertua), ibu2 saudara, kakak2 ipar, sepupu2, dan kawan2 yg bergelar ibu serta semua ibu2.. hargailah ibu kerna suatu masa kita juga akan melaluinya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...