Monday, May 20, 2013

Sandwich sardin goreng

dah lama xdak entry masak2. sebab agak jarang memasak sket lately. boleh gitu? hahaha

masak jugak, tapi yg mudah2 jek. nasib la aku dapat laki and anak memasing  berpakat jadi picky eater. hahahah.. laki aku tu xla memilih, tapi klau masak lauk yg dia xberapa nak gemor, jawabnya, aku sorang jelah duk hadap. dia makan, tapi sikit. klau yg dia suka, dia makan baaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak2. bini yg masak tapi kena ikut selera laki. haishhh.. sabar jelah..

tapi aku ikut jelah selera dia. dari lauk terbuang, xhabis, membazior amalan syaitonn kan? selera dia mudah jek. ayam, ayam, ayam, ayammmmmmmmmmm je hari2. badan pun sket lebih kurang mcm ayam daging dah. lemak je banyak dr isi. kadang2 tu ada gak la lauk lain. hari2 mkn ayam pun cemuih jugak kan?

amni? yg  tu pun skang ni susah mkn btoi. aku kadang2 xtau nak bg dia mkn apa. makan tu makan jugak, tapi 2,3 suap je. yg dia suka skang ni bihun or mee. xpun spagheti. yg tu lajuuu je mkn. nasi agak kureng. klau nk makan nasi, kena ada kuah berlinang2 like sup ke. hari2 nak mkn sup ke wahai anak?

ni menu mlm bila ntah. roti banyak tak terusik, sardin ada 2 tin kecik. dah lama beli xbuat. so, marilah kita mkn yg simple2 saja. mlm2 toksah mkn bnyk sangat.


resipi?
sonang yooo..

tumis sardin. ambik roti putih ( aku guna gardenia ), lenyek2 bagi nipis. pastu lenyek2 sardin. letak banyak mana suka kat roti tu, then gulung. celup dalam telur, goreng. siapppp..

laki mkn 4, bini mkn 2. amni mkn setengah je. hehe

esok pagi, break1st ini jugak. amni siap bawak bekal g umah pengasuh. ntah mkn ntah tidak la budak tu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...