Tuesday, July 23, 2013

Cuti hari rabu lepas

Hari rabu minggu lepas aku cuti. ada hal nak kena urus. nak renew roadtax kreta, nak bayar yuran, nak sumbit assignment, nak bawak amni g klinik, nak g klinik gg, nak buat border pass, nak buat apa lagi ntah..

memula nak hantar amni g umah pengasuh dlu, tghr sket baru nak g ambik. last2 xhantar pun. so, marilah kita bersabar layan kerenah dia sambil buat keja..
pas sahur aku tak tdor, siapkan assignment. well, tiap2 sem camni dah aku. ujung2 nak due baru nak pulun. time tulah idea mencurah2. hasilnya pkul 11.30 mlm baru aku submit. last day tuh. perghhhhhhhhhhh..


kenit ni bgn awal pulak hari tu. haruslah dia kacau aku buat keja. nak bg senyap, letak dia kat sebelah. konon2 teman mama buat assignment lah tu. padahal, mengacau je lebih. tu mandi pun belum tu..


break1st time.. nak bg senyap, nak bg senang suap mkn, buka youtube, bagi tgk hello kitty. menceceh2 mulut syok..
setel, jom kita siap2 wahai anak.

memula g bank, buat insurans kreta. dah bertahun dah aku buat kat maybank. ambik maybank takaful. murah sket dr yg lain. proses pun cepat je. buat roadtax skali, malas dah nak g jpj bulan2 puasa ni. kat sini amni behave je. sambil tunggu sambil makan roti. habis sebungkus. slalu, klau beli roti gardenia yg inti coklat kat tgh tu, roti amni mkn, inti aku mkn. seb baik aku xbuat selamba mkn roti tu sama naik dgn amni. huahuahua.. sedap je aku tgk dia mkn.
setel kat maybank, g bank islam pulak. nak bayar yuran aku utk sem depan. alang2 dah kat bank islam, buka skali akaun bank utk amni. tabung haji dah ada, asn asb dah ada, now bank islam pulak. utk akaun bank islam, nak simpan duit dr mak bapak dia je. tabung haji utk duit yg org sedekah kat dia. asn asb, xberusik pun. now dah agak was2 nak menyimpan kat situ. haishhhh... kena bnyk membaca lagi nih..

setel kat bank islam dekat pkul 1 dah. ramai plak buka akaun. budak2 nak masuk u kan? dah aku terjebak skali kat situ. seb baik amni behave lagi.. kluar bank islam, jom kita g jabatan imegresen pulok. nak buat border pass siap2 alang2 dah cuti ni. cadang2 raya ni nak balik sana, tapi xtau lah jadi  ke tak. so, kita prepared jelah.. g ambik gambar kejap, then zass ke imegresen..


pink2 anak beranak. skali je amoi tu petik, dia kata ok. dah senget2 muka aku dia kata ok. puii.. amni cam biasa, mana nak senyum budak tu klau amik gambar..

kat imegresen, kejap je siap border pass. tak da org pun. rasanya 15mnt camtu je kut, ke less more than that. hari kerja kan? klau pegi buat dekat2 nak raya, huiii, berjanggut la nak menunggu.
turun dr imegeresen, terpikir nak buat ic baru. moh le kita ke sana wahai anak.. sana pun tak da org. bagussss..

budak ukur jalan. sronok dia berlari sebab luas and tak da org. suka hati ko lah wahai anak.. time ni sepatutnya time dia tdor ni, tapi seb baik tak mengamuk ke apa lagi. aku cuak jugak sebab susu dah habis. tak bawak lebih pun..


sementara nunggu buat ic, menggedik dengan anak kejap. buat ic pun kejap je. tak sampai setengah jam. gud job! kalu dulu2, mau 2,3 jam blm tentu siap. dah pindah tempat baru ni, kat kompleks kdn kat seriab tu, banyak yg dipertingkat walau ada sket2 lagi yg spoil. dah setel, jom kita balik. nnt collect ic baru tengoklah jadi cemana. mamat tu suh aku tukar tudung sebab aku pakai tudung pink. haiyoooooooo. bukan la cerah sgt tudung tu. hampeh btoi. menjawab la pakai tudung cam bibik dlm ic baru. jenuh edjas nak bg elok. sabar jelahhh. klau tau, aku xbuat lagi ic baru hari tu... comfirm gambar tak lawa.. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

balik umah, mandi2 amni, kasik susu. aku pun mandi laju2, smayang, sidai baju yg basuh sebelum kluar. smua buat laju2 sebab rasa melembik sgt dah. amni pun mcm ek ek jugak. otw balik rumah tu ada gak merengek.mengantuk n lapar la kut. masuk bilik, buka aircond, jom kita tdor wahai anak. bule pulak budak tu segar bugar pas kena susu sebotol. xpelah, main lah, mama nak tdor. tak lama, tau2 dah landing sebelah aku.

plan nak ke klinik kesihatan nak check up amni dah terkansel. klau ikut check up patutnya bulan 5 nun, tapi aku lupa. huahua.. xpelah, kita buat2 lupa terus lah ye. lagipun xda apa dah, nak tgk perkembangan je pun.. nak ke klinik gg pun kansel jugak. xkuasa la nak bwk dia pegi. nak pegi buka benang kat gusi yg cabut mgg lepas nun. biarlah dlu.

sedap tdor siang, dlm ekon plak tu, tau2 pkul 6 baru sedar. pfffffffffffffffff.. call laki suh beli lauk je. nak masak pun xdak mood dah.

smua lauk beli kecuali yg dlm bekas tu. mak mentua kasik roti daging. seb baik smua mkn habis walau beli.. pasni xmo tdor siang dah.. eh, klau nak tdor, tdor awal sket eh... hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...