Monday, July 15, 2013

Gigi oh gigi

a day sebelum puasa aku pegi cabut gg. nak pegi awal lagi, tapi banyak sangat halangan.. halangan paling dasyat ialah gg tersebut sakit. klau sakit, xboleh cabut. reason? tanya doktor gg..

dah lama simpan gg ni. start sakit bulan lepas kut. tapi tak la teruk  mana.

actually, gg ni dah bertampal. pastu dia pecah sket. sketttttttttttttttt sangat. gg atas belah kanan, sebelah gg taring. walau dia pecah sikit, xsampai 0.02 cm pun, tapiiiii, bila makan, pastu masuk kat ruang sempit tu, pastu lambat korek, dia punya ngilu.. perghhhhhhhhhhhhhhhhh.. azab!

so, bila mkn, aku berhati2 lah. tapi dlm pada berhati2 tu, dia masuk jugak. sebab aku suka kunyah belah kanan dr kiri. sebab? kat belah kiri dah 3 batang gg aku buang. waaaaaaaaaaaaa.. sedih.. belum tua, gg dah banyak tak da. now total gg aku yg dah dicabut adalah 5. nikmat nak mkn kacang2 dah berkurang dah.. aku bajet, lagi setahun 2, aku kena buat gg pelesu dah..

aku ni bangsa kurang kalsium gamaknya. 3 batang gg aku termasuk yg baru cabut nih, smuanya dicabut kerna gg tu pecah. memula dia serpih je. sikit je. pastu ko duk menguyah benda2 keras, dia menyerpih sikit demi sedikit. paham? lama2, besarrrr la. memula sakit sikit, lama2 sakit baaaaaaaaaaaaaaanyak. mcm gg berlubang la, tapi dia start pecah ni kat tepi, tu sebab aku panggil serpih. mcm pinggan sumbing tuuuu..

nak buang dengan tak sama ja sayangnya. nak tampal tak boleh sebab pecahnya kat tepi kan? tapi aku prefer cabut dr tampal gg. cabut tak sakit, klau tampal tu, huiii, dia punya ngilu tu... perghhhhhhhhhhhhh..


hari selasa tu, pagi2 aku dah tercongok kat klinik gg. buka pkul 8.30 pagi, 8.20 pagi aku dah parking kreta dah. elok ja buka pintu g register terus. hamboiii.. tak penah semangat gini kut. dah ada yg booking nak cabut gg jugak, so kena tunggu. ramai kut org buat appointment hr tu. yelah esok tu dah puasa kan? semua nak raya takda gg nnt. sambil tunggu tu aku berdoa la moga2 org yg buat appointment tu dtg lambat. dpt aku masuk dulu. hahahah.. pkul 10.30 baru dpt masuk. ok la tu tunggu 2 jam.. standard la, lgpun tak booking dlu kan?

jumpa tuan doktor, dia kata boleh cabut. tapi ada masalah sket. sebabnya gg aku tu mcm serong sket. dia takut masa proses nak cabut tu, gg aku pecah. klau pecah, kena operate sikit lah. ambik masa and of coz la costly.. tang masa tu aku xdak hal sgt, tang sakit pun xdak hal sebab tau tak sakit sgt. dia bius kan nnt? tang harga tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu mak incik kisahhhkan. doc kata the price start from 300.. perghhhhh.. menangis nak bayar nnt. gg kecik je hoi! tapi sebab klinik panel, klau kena lebih dr 200, kena tambah sendri lah. so, decide cabut jelah. xkuasa dah aku nak g hospital pulak. takuittt sakit. doc ni aku dah biasa cabut 2 kali, mmg xsakit sebab dia bius 2,3 jarum. lepas 5-6 jam, dah habis ubat bius, baru nak datang nyut-nyut sakit tu. tapi boleh tahan. pas bius, proses mencabut dimulakan. bergegar2 kepala aku, habis senget benget tudung. seb baik masa dia cabut gg aku tak pecah. selamattttttttttttttttttttttttttt duit.. hehehe..

doc ni aku suka. mmg la agak mahal nak compare dgn klinik lain, tapi serius tak sakit! yelah, sebab bius kan? dah habis ubat bius, sakit la ye dok ? doc ni bagus kerjanya. pas cabut, dia akan jahit gusi kita tu. so, lubang tu akan cepat tertutup. pastu dia bg antibiotik skali and kena habiskan. thats y mahal sket. tapi xpe, puas hati. dlu penah sekali g cabut situ and masa tu kena bayar. telan ailio gak la nak bayar tu. tapi xpe, sebab utk gg. asal xsakit, kak yah ok je. klau sakit gg nih, haishhhh.. apa pun tak boleh. lagi sakit dr nak beranak kut.. bahahaha..

tuan doktor bg mc 2 hari. 1st day puasa, cuti.. syiokkk woo. tapi bl nyut2 sakit tu, xguna apa dah. nak buka puasa sayang, tahan jelah. sakit mulut plak lepas tu sebab dia tekan agak kuat masa nak cabut. gg atas pulak tu. ternganga2 aku. mlm tu buka puasa, sopan je aku. buka mulut sejemput ja. mkn pun sket.. klau sebulan gini, mau kurus kut nnt.. hahahaha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...