Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 10, 2013

Duit raya Amni

raya dah habis, mari kita mengira duit raya... hihihihi..
eh, duit raya anak yeh. maknye tak dapat pun duit ghayaaaaa..


alhamdulillah, duit amni bertambah dari tahun lepas. duit raya dia semua aku simpan di Tabung Haji. sikit pun tak ambil guna. pastu klau ada org sedekah kan dia duit, pun aku simpan kat sini. tapi idok le tiap2 bulan aku g simpan. takat org bagi 5 hengget, singgit, aku masuk tabung. dah lama, ada banyak sket, dlm 50 hengget ke, baru g simpan kat bank. simpan lama2 kat umah tak selamat jugak. kang ada yg ceroboh masuk umah, curik duit anak, or hilang ke apa, ai is sedihhhhh..

thn ni duit raya amni lebih kurang mcm thn lepas jugak la. dah nak habis syawal, aku kira2, pastu mintak kat papa dia suh tambah sket. kita genapkan jumlah tu supaya senang nak isi borang simpan duit kan? so papa pun kasik sket.. yay!! mama kasik 20 hengget je kat awak sebab mama dah beli baju raya banyak.. bolehh? bahahaha..

hari ahad, free sket jom kita g bank. hari ahad, tabung haji kat kedah buka yeh. so, otw balik umah abah singgah dlu simpan duit..


 
manusia meramai jugak, but sokay. kenit tu buat hal sendri je. takda apaknya takda la dia nak melasak sgt. agak2 nak membuas, ku jegil mata, senyap la kejap. hihi..


kejanya hari tu main pintu je. aku duduk sebelah tu, tgk je dia buat apa. dia pun takda berani sgt, tak pegi memana pun. kejap duduk sebelah aku, kejap g kat pintu tu. pastu bercakap tak benti. duk dengar suara dia jelah dlm tu. bank tu pun takda besar mana. habis dibagitau semua org "mama simpan duit ghaya amni".. sabar jelahhhhhhhh


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...