Thursday, October 31, 2013

Hiasan di bilik tidur utama

asalnya begini sajalah bilik tidor utama kami...
aku pakai 2 kaler. pink and red.
buka pintu bilik, nampak pink dulu. semua dinding kecuali bahagian ini, dinding bilik air yg juga kat bahagian kepala katil aku letak merah.
saja..
mau tampilkan mood romantis sket di bilik tidor.. aummmmmmmmmmmm.. mihmihmih

semua kombinasi cat dlm umah, aku refer catalog. jgn suka suki combine kaler, kang lain jadiknya. ruang tamu dan ruang mkn bersambung so pakai kaler yg sama. master bedroom kaler pink and red, 2nd room kaler pink and purple, 3rd room, green.

utk dinding yg dicat merah ni sikit je. kat dinding pintu utama dan bahagian seperti dlm gambar serta kat dinding pintu bilik air. patutnya setin kecik dah cukup. tapi bila cat merah, kena bnyk lapisan. memula cat, hodoh gila. sakit hati aku tgk, buruk! beli lagi setin, pun tak cun. aku dah fed up dah. masuk 3 tin baru ok. 3 tin ok!! baik aku beli je tin besar 5L tu klau tau kena bnyk lapisan. beli 3 tin kecik 1L sangatlah rugi. apakan dayoo, den tak tauuu..


dinding lain cat pink seperti dlm gambar.
nice sgt kombinasi tu. me like... incik suami pun suka. memula dia nak letak purple dlm blk ni. dpt bantahan keras dari isteri.. hihi.. seb baik dah siap cat, cun..
curtain pakai night curtain je. malas la pulak nak letak day curtain kat bilik ni. bnyk nak kena pakai kain. sebab kat dinding depan ada tingkap besauuuu. saja aku plan gitu. tingkap tinggi and besau. guna 3 keping curtain mcm dlm gambar tu utk tingkap depan. dekat 12m utk bilik ni saja. pitammm...

dah 2 thn stay, tak penah letak hiasan apa. malas. hihi..
baru2 ni saja merajin. tambah la sket. walau plan asalnya lain. memandangkan plan asal makan modal sket, so kita carik yg jimat punyaaaaaaaaaaa..







taraaaaaaaaaaaaaaaaaa...
okeh??
hehehe..
lampu senget benget sebab baru lepas lap. habuk!

menda alah yg aku lekatkan tu ada 4 pcs. letak double side tape, tampal jelah. nipis je pung. foam je.
harga? RM5.90 je sekeping. hihihi..

sama mcm yg aku tampal kat sebelah cermin kat ruang kegemaran aku tuh. cuma yg ni kaler krim, yg tu kaler putih.

plan asal yg agak makan modal tu sebenarnya aku nak print gambar kawen besauuu punya, buh frame cecantik lekat kat situ. tapi klau tau dek mak aku, mau kena berleter. dia tak suka. tapi aku buat jugak la. hehehe. cuma yg aku dah framekan gambar saiz 8r je yg paling besar. klau aku buat besauuuuu punya mau lagik sakan dia berleter. jadi, kita buat yg simple sudah lah kan? pun cantik apeeee..


** master bedroom kami takda katil pun. kami tdor bawah je. katil smua buang sebab anak tdor melasak sangat. +_____________+

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...