Wednesday, November 20, 2013

Amni demam

anak dara aku demam pulak weekend hari tu..
minggu lepas pun dia ada batuk2 sket and nampak hidung berair. tapi tak serius sgt. batuk pun ditahap awal. so, aku takda kasik ubat apa2.

hari jumaat, nampak dia batuk lebih sket. jumaat mlm, badan mcm panas. bgn pagi sabtu tu, aku check temp dia dah 37c. cuak jugak. selalu klau Amni demam, aku akan mandikan dia awal. but since dia mcm selsema, aku tak berani la pulak nak mandikan dia pagi2 buta tu. kang selsema lagi teruk pulak. pkul 9 camtu baru mandi. mandi lama tapi aku pantau kut air masuk hidung pulak nnt. kenit ni aku perasaan, kalau mandi, basah rambut, lama & banyak sket, pastu harus selsema. sensitippp..

dah mandi, siap wangi2,ajak dia break1st. tak nak mkn sgt pun. kasik susu coklat fearnleaf, mkn roti 2,3 suap dah tak nak.
bgtau nak mkn ubat, lajuuuuuuuuuuuuu  je. alhamdulillah, Amni now senang mkn ubat. sampai aku kena sembunyi ubat tu.
ubat demam ada lagi dlm peti ais, so kita mkn yg tu dulu. panas badan dah turun 36c++ lepas mandi tu, tapi kasik jugaklah ubat.



pastu ajak dia main2 sket, kasik badan berpeluh. baju dah pakai yg habis nipis dah. sepsi habis.. tranparent tuuuu.. hehe. main pun tak lasak sgt. kurang aktif sket la dah tak sedap badan kan? hidung berair, batuk2.. sian dia..
pkul 12, aku bwk masuk bilik, on aircond, minum susu, blm habis sebotol dah selamat belayar.

lama jugak tdor. bgn tdor dlm pkul 4 kut. mandi2, jom makan nasik nak. goreng ikan kembung kat dia ngan sup sayur campur. mkn tak habis pun. boleyla.

dah petang, tgk dia mcm takda mood. jomlah kita keluar kejap.


kasik can main beskal kat porch. sambil mama siram pokok bunga. nak g umah wan tak blh sebab hujan renyai2. pusing2 jelah kat situ.


dah blh sengih.. lega mama.. hihi
badan dah tak panas, tapi batuk ngan selsema mcm makin teruk.

mlm tu tdor, batuk kerap jugak. kesian sgt. mesti sakit kan? kita klau batuk pun tak selesa kan? ini kan pulak budak. tgk keadaan dia mlm tu, decide esoknya jomlah kita g amik ubat. budak ni ubat klinik lain tak jln, kena g doc feberet kat aloq staq nu jugak. ptg tu dah bgtau papa dia suh standby, amik la cuti sesiap esok. ahad kan laki aku kejaaaa.


ahad pagi. siap2 nak g alor star. kenit ni klau nak kluar, semua geng dia nak angkut bawak sama. ni ada yg baru pulak, lagi la haru. beg hello kitty comey maklong eija kasik. tu patung hello kitty, maknjang kasik. usung merata..

call klinik nak buat appointment, nuuuu pkul 7 ptg baru dpt jumpa doc. gilak!! haishhh.. klinik tu mmg gitu, manusia meramai ya ampun. now sabtu dia tutup. so ahad tu, faham2 sajalah. pkul 8 dah berderet org tunggu depan pintu. yg dari perlis ni, hmmmmmmmmmmm.. nasib la. demam panas dah takda, kita pegi ambik ubat batuk selsema jelah. tak dapat la jumpa doc. klau tak, harus ku minta doc tu isap hingus Amni skali. cepat sket lega selsema tu. selamat la kamu wahai anak. dia skang ni klau aku gempar nak g jumpa doc, nak isap hingus, menangis2 tak nak. hahahahah. tau takut..

setel ambik ubat, kita g makan lah. dah tghr pun time tu. bawak dia jln2 kat Pacific. ada mainan apa ntah kat lobby, budak 2punya ramai. seb baik dia tak minta nak pegi. budak ni auta sket, haaa ok. lagipun dia tak sihat sgt kan?


makan kat Mc'D. belikan dia patung hello kitty.
tu tengah teruja la tuu. beli pelapik pinggan hello kitty jugak kat dia. duk belek tu jelah. setel mkn, jomlah kita balik. mak pun takda mood nak shopping time tengah sengkak ni.. takda beli menda pun. beli air 100+ je 2 botol ngan toys Amni. mcm tak percaya.. hahah

hari ni batuk kurang sket dah. selsema pun sama. lately kerap pulak dia selsema ngan batuk tu. kesian tgk, batuk kuat. pastu kadang2 muntah jugak. tapi pas muntah tu mcm lega sket sbb kahak kluar kan? so, aku tgh pikir2 perlu ke aku kasik Amni supplement. now dia dah 2tahun 3 bulan. nanti kita usha2 yeh..

Amni cepat sembuh. nanti nak g holiday... hihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...