Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 19, 2013

Bekas di sinki dapur

Hari ni nak share bekas2 di sinki dapur aku..
masa memula nak buat kabinet dapur, memang aku dah bgtau apak mentua nak sinki yg lubang 3 tu. 2 utk basuh pinggan and tengah2 ada lubang kecik utk letak bekas sabun. klau yg dua lubang je, kang bekas sabun kena letak atas. takmo, nanti comot. ehehe..


takda pulak gambar penuh sinki tu. tapi rasanya smua tau kut cemana rupanya. besarrrrrrrrrrrrrrr, senang keja kan? atas tu paip pun 2, 1 disini, 1 disana. dua2 nak guna serentak pun senang, tak payah berebut dah.

eh, nak crita pasal bekas2 tu, bukan pasal sinki.

ni pasal bekas2 ni ha..
bekas sabun and bekas berus basuh pinggan/periuk tu.
dlu guna bekas sabun axion untuk isi bekas berus. tapi tak praktikal. lama2 bekas tu busuk sebab air bertakung. kena basuh selalu. tak suka. baru2 ni jumpa raga kecik comey yg hijau tu. berlubang kiri kanan atas bawah. yay!!
ngam2 soi je letak 2 bekas tu. just nice. klau tak muat, rugiiiiiiiiiiiiii...
bila ada sinki lubang tgh gini, letak bekas sabun kat situ, takda la comot sgt kes sabun or buah sabun tumpah2 kan?


zoom sket..
comey dokk? hahahaha
bunga2 lagi uolls.. dah tak busuk, dah tak payah cuci kotor2 tu smua.
tapi kena jugak la cuci tu, sebab lama2 ada gak daki2 kat celah2 bunga tu. but, no hal sebab tak la teruk pun. jirus pun kluar.


sabun2 letak atas. kat celah tingkap depan sinki. pun ngam2 je. kemas sket. hihi..
sabun basuh pinggan tu aku tak pakai jenama zip pun. beli lain, tuang masuk situ. botol tu dah berkurun guna. sebab botol tu ngam2 elok dlm lubang tingkap tu. beli brand lain, besau pulak, tak cun. so, duk refil botol tu jelah. sebelah, hand wash, pastu sabun botol Amni. made in thailand. murahhhhhhhhhh dan wangi. hahahaha..

errrrrrrrrrrrr, nampak pulak biasan aku dlm cermin tu. nampak nau ambik gambar di mlm hari. hahahaha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...