Monday, November 18, 2013

Cemana korang simpan sudu/senduk/sudip.....

mak2 yg gojes sekalian...
cemana korang simpan segala mala sudu, garfu, senduk, sudip bagai?
tengok kat blog2, yg share kitchen kabinet yg gempak2, huiiiiiiiii.. jeles kak yah.
kc aku simple je, sebab plan lain jadi lain.. heheh.
nanti2 iolls share kc aku tu ehh..

sekarang ni nak citer pasal simpan segala sudu garpu tu smua.
stok aku bnyk jugak. rajin beli, tapi ntah bila nak guna. ater, 3 beranak je pun kan?


nahhhhhhhhhhhh.. gini je aku simpan. letak dlm drawer kat kc paling atas.
sebelum ada kc, aku tak ingat cemana aku simpan smua ni. pas siap kc, drawer 1st tu mmg aku isi smua menda alah tu. tapi memula aku campak semua dlm tu. pastu bila nak guna, jenuh nak punggah cari. pastu tension.. hahaha

pikir2, cari cara yg mudah sket. 1st guna bakul yg besau kaler oren tu. bakul tu bakul hamper. memula aku letak sudu dlm tu, lain2 letak dlm drawer. lama2, rasa serabutttt jugak.
then aku beli bakul kecik kuning tu pulak. nak beli kaler oren, nan hado pulop. kuning pun boley.. hijau yg hujung tu bakul hamper raya thn lepas kut. hantam sajalah. bakul2 tu smua, ngam ngam soi je ngan drawer tu. naseb baik.. hihi
so, jadilah gini. takdalah serabut sangat kan? nak ambil mudah, nak cari pun mudah jugak lah. walau bakul oren tu agak serabut, tapi ok la.

bakul kuning, 1st isi sudu garfu saiz besar tu. 2nd isi sudu kecik. dgn sudu amni. hujung skali, sudu getah yg dpt free masa beli taufufah.. hahaha.. saja simpan, sebab kadang2 berguna jugak. benda free, pas guna, buang.

 memula bnyk lagi aku isi dlm tu. tapi, end up tak guna semua pun. aku guna yg aku suka guna je. sudip tu sampai dah senget2, tapi dah suka, guna yg tu jugak mcm takda yg baru. hahahah. mana yg jaaaaaaaaarang guna, aku masuk box, simpan. senang crita. klau ada makan2 ke apa ke, ramai org dtg, baru kluarkan.

sayang nak guna pun ye jugak sebenarnya.. hahahaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...