Search This Blog

Loading...

Friday, November 01, 2013

Roti bakar & kuah durian

gambar lama.. tapi nak share jugak..

dlm mangkuk tu nampak mcm tak best pula bila tgk dlm gambar. hakikatnya in real, wallaweiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..
resipi kuah durian tu dlu penah share. dlu aku buat mkn dgn serabai. blh check kat label resipi. yg kali ni lagi sedap sebab guna durian bantal mas. pekat kuah tu. nyam nyamss.

sebenarnya kuah ni mak mentua yg kasik, bukan aku masak pun. hihihihi. a day before husband beli durian, g mkn ramai2 kat umah mentua. mkn dgn pulut. ada lebih, so mama buat kuah durian. bantal mas ni isi tebal, mkn bnyk muak sket. so, bila buat kuah durian, sgt best sbb nnt pekat je. mama siap buat roti jala. dah pegi minum petang umah dia, nak blk dia tapau lagi sebekas. menantu yg pantang nampak makanan ni haruslah tak menolak rezki. hihi..

mlm tu aku bakar roti gardenia mkn dgn kuah durian ni. taruk butter, then baru bakar. pastu mkn panas2, cicah kuah durian. huiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. 6 keping okeh!!! amni pun join. dia mkn dekat sekeping jugak, belen mak makan. hahahahahaha

korang cubalah. sedap woooo..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...