Thursday, November 07, 2013

Ruang Makan

nak share ruang makan di rumah kami... :-)

meja makan kami. memula nak beli meja besau kerusi 8. tapi tak cukup bajet. baru masuk umah, beli mana yg perlu ikut kemampuan jelah. pikir tu rugi jugak sbb ruang mkn ni besar, then letak meja kerusi 6 ni nampak sejemput je. tapi pasrahhh. lagipun keluarga masih kecik kata incik suami. tapi bila ramai2 dtg, tak muat la pulok.. later, ada pitis, kita beli meja besau..

atas meja ada balang kuih raya. sometime ada je bekas tu, tak payah tunggu raya. letak kerepek2 utk  mkn hari2. nak makan, capai je. but now, dah simpan dah. kita isi dlm bekas lain pulak.




bertentangan dgn sliding door dan ruang kegemaran aku.. hihi.. asalnya meja mkn ni letaknya center la, bawah kipas. but now, kena alihkan sikit sebab kat sebelah kiri ada play area Amni.

meja mkn ni simple je. dlu aku pakai tudung meja materialnya kain. tapi tak sesuai. bila ada apa2 tumpah, aku meroyan. beli pulak yg jenis sulam2. tak kuasa la hari2 nak cuci. then kita beli jenis plastik jelah. tapi yg ni special sket sebab ada corak2 bunga timbul. kaler putih, bunga2 and corak2sket. nice je pada pandangan aku. then letak vase n bunga. bunga tu aku suka. tinggi dan putih. pada aku efek tu sgt cantik. puiiii..

pemandangan dari ruang tamu. nampak terus ke dapur. huhu..
play area amni at kat sebelah tu ha. seb baik jugak tak beli meja kerusi 8 tu. klau tak, sempit la pulak play area amni kan?

simple je kan? cukup lah, aku sebenornya tak suka hias banyak2. serabut mata. so, simple2 sudah.

1 comment:

  1. sy pun suka simple2 mcm ni...lg byk brg lg byk nk kena kemas...tak gitu? :)

    bunga putih atas meja tu mmg penaik seri..kerawang putih kat dinding tu pun cantik...pandai kak yah deko...gud job!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...