Search This Blog

Loading...

Saturday, December 07, 2013

Dah bersunat, tahun depan dah boleh kawen..

1hb dec lepas, apak mentua buat kenduri sket sempena haziq bersunat. haziq ni anak sedara sebelah suami. laki cheq 2 beradik saja. dia ngan akak. anak sedara sana pun ada 2 saja. setakat hari ni takda gaya nak tambah lagi anak sedara.. hehe.. sekarang ni dia jelah cucu lelaki yg ada sebelah suami. kesayangan wan niiiii..
bersunat on friday, kenduri on sunday. masa kenduri dah kuat sket la. keja dia skang ni main game jelah. dilayan bak putera. hehehe..
drama bnyk budak ni. siap ckp kena pantang ayam berbulan2. hoihhh, bukan pantang beranak haziq oiii. dia ni kadang2 mcm lembik sket. pas bersunat, dah lega awak kena keras sket. awak dah besau yeeeee. ada adik2 nak kena jaga tauuu..
kenduri tak bnyk. ayah jemput sedara mara sket and kawan2 dia serta jiran. akak panggil opismate dia. anggaran dlm 200 org camtu. lauk pauk mak sedara aku masak. memang terbaek and sedapppp.. sponsor by wan. ehehe..
aku tolong jugak la  mana yg patut. tak bnyk nak kena buat sebab lauk smua tempah. hidang and kemas2 la sket2. then ada laksa kuala perlis and bubur pulut hitam as a side dish. akak ngan abg ipar la sibuk kan sebab kenduri umah diorg. oh, diorg stay ngan ayah. umah kami sebelah menyebelah je..hihi..
sedara mara aku ada gak yg dtg. sampai ke mlm ada org dtg. tu opismate diorg mana yg tak sempat dtg siang.
alhamdulillah, lauk cukup. lebih kut. so far smua ok. memula kelam kabut jugak. diorg jarang kenduri, sesekali kenduri, haishhhhh mcm2 hal jugak lah. 


budak2 yg menggedik siang mlm di hari kejadian. time ni kaklong ada lagi. sronok tak ingat blh main dgn hana. amni dipinggirkan sebab kecik. hehe.. seriau aku tgk diorg duk berlari, kut jatuh atas haziq. haishhhh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...