Monday, December 02, 2013

Resipi tak tau nama..

tajuk resipi mcm *&^$%#%,... hahahahah..
aku pun tak tau apa kebenda aku masak. nak letak nama resipi, dah terkebil2. kang pelik pulak namanya, so kita tak payah letak tajuk makanan. kehkehkeh..

apa yg aku masak ituuuuuuuuuuuu?

aku guna menda alah ni haaaaaaaaaaaaaaa..
nak panggil apa pun taktau, tu sebab jadi resipi tanpa nama tuuu.. mahapkan hamba yeeee

wraps ni senang je nak masak. pakai pan bule, pakai oven bule. paling senang pakai non stik pan. letak dlm pan dlm seminit, balik2, siap! klau tak tau tak pe, belakang plastik tu ada cara nak masak. ikut je guide tu.

angan2 aku nak buat wraps ala mc'd or kepsi tu la. diorg guna wraps ni jugak, cuma tebal sket. wraps ni pun ada mcm2 jenis. utk 1st time ni aku amik original dlu. yg ni nipis sket.

tapi resipi aku tak jadi la mcm mc'c tu. ni wraps mek yah.. hahahaha

korang agak boring mlm2 dah tak nak mkn nasik, jom mkn menda alah ni pulak. senang je nak buat.
jom chekidout bahan2..


segala mak nek sos.
sos cili, sos tomato, sos bbq heinz. pastu mayonis.
klau ada tomato puree, best gak. tak pun sos spageti. pepandai la korang edjas. jgn ada yg tercirit dah pas mkn.


next is daging isi ayam. nampak sikit, takut tak cukup, aku campur skali daging beger dlm tu. hantam sajalahhhhhhhhhhhhhh..
sayur campur takda, so potong tomato, timun dgn bawang holland jelah. potong dadu yeh. isi tgh tomato tu kasik buang.

panas minyak, tumis bwang merah+putih yg dah blend, pastu masuk segala mak nek sos. dah naik bau minyak, masuk daging pulak. yg ni kena lama sket la. agak dah masak, masuk sayur. edjas la pedas tu eh. nak pedas, taruk sos bnyk sket. aku buat sedang2 je. tak pedas pun. masuk gula sesudu 2 gitu. godek2, tutup api..

dah sejuk sket, jomlah kita me'wraps.. hihi..


aku siap beli salad okeh.. hahahah..
buh mayonis sket. pastu letak salad, then letak daging tadi. tu aku tempek lagi mayonis tu.
pastu gulunggggggggggggg..
tu ha, tengok. besar penumbuk! hahahaha
banyak sgt taruk daging, nak gulung pun syusyah. nak makan lagi syusahhh.. jenuh nganga laki aku kata.

next, buat kecik sket. tu pun susah nak gulung. last, aku lipat jelahhhhhhhhh..

laki mak incik kata sedap la jugak. bolehla skali skala mkn bila dah jemu mkn nasi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...