Wednesday, January 01, 2014

2014



Selamat Tahun baru 2014 utk korang2... cuti ekkk??
Perlis tak cuti..... T_____T

apa citaaaa azam tahun baru? azam tahun lepas tercapai tak?
aku?
hmmmm.. ntah.
aku tak pernah letak azam ke target ke apa ke..
pada aku asal boleh jelah.

2013 bukan tahun yg luck sangat pada aku. but i okay jeeeww..
jadi, hari ini aku berharap sgt, 2014 wil be my luckiest year! Insyallah..

many things happen to me on 2013. ada yg seronok ada yg sedih. macam2. nak crita, klau yg sronok, sronokla nak crita kan?
tapi yg sedih tu, haishhh, tak mau ingat dah.

24 Dec lepas, besday aku. yg ke 31.
Alhamdulillah, diberi nafas sehingga hari ini. diberi kesihatan yg baik dari Tuhan.
tahun ni, aku menjangkau 32. uhuk2... bertambah umo lagi..
jadinya, sempena umor bertambah, sempena tahun baru, aku nak cuba jadi yg baru.
takmau kata azam, target or apa2. kita anggap je tu cabaran utk aku. gitewww..

lupakan 2013. lupakan yg sedih, lupakan episod duka lara. moh le kita maju ke depan.

Insyallah, dengan izinya, aku nak perbaiki diri dahulu. seterusnya hal2 lain.

nak jadi insan yg lebih baik.
nak tambah amal ibadat, nak baiki solat, nak solat diawal waktu. kalau boleh jangan tinggal solat! sebab until now, ada lagi yg tercicir. tsktsktsk... Ampunnnnnnn ya Allah. nak perbanyakkan yg sunat. nak menjaga aurat agar lebih sempurna. bila pikir2 balik, banyaknya kekurangan sebagai hamba. maluuuuu dengan tuhan. banyak lagi nak belajar ni. ilmu Allh itu luas!

nak jadi isteri yg baik.
nak masak hari2. ehh? hahahah. sebelum ni pun masak hari2 jugak kut. dari mula kawin, sampai hari ni aku cuba utk jadi isteri yg baik utk suami aku. mana yg tak elok, duk sentap2, duk gaduh2, pasni kita kurangkanlah. sentap tu kena jugak, gaduh2 tu kena jugak, tapi manja2 jelah. kang laki aku ingat bini dia takda perasaan pulak.

nak jadi ibu yg baik.
utk Amni dan adik2nya.. kenit tu selalu kena marah, sebab nakal hoihh. nak bimbing dia jadi insan yg soleh. kita cuba ehhh? nak masak sedap2 utk dia. nak ajar dia mengaji, membaca and nak ajar dia jadi budak baik! huhu... adik Amni? soon.. Insyallah

nak jadi anak yg baik.
utk umi dan abah. juga utk adik2 aku. aku tak kaya, nak beri mak pak aku duit bnyk. cuma aku blh bahagiakan diorg dengan kasih sayang aku. ceewahh.. sapa tak sayang mak bapak oiii..

nak jadi pekerja cemerlang.
giteww kak yah. hahaha. kerjaya adalah perkara terbesar selepas keluarga kan? yelah, separuh hari kat opis. 5 hari seminggu kat opis. kat rumah 2 hari je. mcm2 hal jadi dlm kerjaya aku. dah hampir 8 tahun aku bekerja. kalau boleh, biarlah 2014 menjadi sesuatu yg indah. lupakan yg lama. uhuk uhuk..

okay, itu azam ke apa eh?
apa2 jelah..
semoga 2014 menjadi sesuatu yg indah untuk aku dan kamu2 semua..




** banyak nak cita, tapi laptop kesayangan rosak!!!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...