Thursday, July 17, 2014

Biar beradap

semua dah tgk kut video kiki ngan uncle sam tu.
viral habis 2 hari ni. siap ada yg buat lagu kut.
kenot tahan.. hahaha..
dah jadi kes polis.
gasakkkk..

aku bila tgk video tu, huishhhh, menyampah gila.
rasa annoying habis kat kiki tu.
uncle sim tu alahai lembutnya.
klau aku kat tempat uncle sim tu, haaaaaaaaaaaaaaa, kau tau la nasib kau kiki lala oi.
ye, uncle tu salah, tapi dia say sorry elok2 kan?
siap cakap saya tak sengaja 2,3 kali.
bukan sampai pecah bumper keta ko pun.
bukan sampai remuk redam pun keta ko tu.
kata keta mahal, takat sket2 tu apa ada hal kan?
dia tunggu kat situ, say sorry, dah cukup baik ye dok?
klau dia blah, lagi padan ngan muka ko.
yg aku tak tahan, marah, mengamuk siap ambik steering lock g hentak2 keta uncle tu.
hoiiiiiiiiiiiiiiih.
kebangangan apakah ini?
uncle tu cool je.
klau aku?
ko silap la kiki lala oih.
langgar sket je kut.
nama pun tak sengaja, excident.
mana ada excident sengaja nak langgar kan?
unless ko mabuk or gila.
ko hentak keta uncle tu, kemik2 aku rasa lagi teruk dari keta peugot ko yg kena tu.
bangang btoi.
aku tgk video tu berasap okeh.
klau aku kat tempat uncle tu, mmg takdanya aku nak terus stay cool and say sorry lagi dah bila kena mcm tu.
memula ok, aku say sorry sebab kita salah.
tapi ko dah mengamuk mcmkan ko bawak ferrari, kena langgar sampai pecah2, kemik remuk, haaaa.
kena sket je, org dah say sorry, lagi ko nak mengamuk hentak2, ko tengok aku hentak pulak.
klau aku kat tempat uncle sim tu, silap2 muka ko plak aku hentak lekat kat bumper keta ko tu.
maki hamun depan org, terjerit2 mcm tarzan dah aku tgk.

marah mcm mana pun, biar beradap.
bukan main maki hamun tak kira tempat tak kira org.
dah la uncle sim tu org tua, hormat la sket kan?
mana adab ko sebagai seorang islam dan perempuan?
tak malu ke?
nak tunjuk hebat?
hebat sangat ke bila skang ni ko dah jadi bahan cemuhan 1 malaysia?
suka?
ko sorang maki uncle tu, now 1 malaysia maki ko.
ko bengang ke, marah ke, sebab keta baru ke, sebab ada masalah lain ke, bukan tu caranya.
walau uncle tu cina, tu bukan sebab ko nak maki dia sesuka hati.
dah jadi racist plak pasni.
dia org tua, kita kena hormat tak kira apa bangsa pun.
sebab dia tua, dia cina ko berani maki dia?
klau yg keluar tu lelaki muda, ada tatu kat tangan sampai leher, ko berani nak maki gitu?
tobat!
ada caranya.
keta baru kan?
harus ada insurans, so setel elok2, bukan susah pun.
now dah jadi kes polis, padan muka.
seb baik la uncle sim tu baik hati.
klau aku, klau bapak aku, memang tak laaaaaaaaaaaa..
raya dlm lokap la ko kiki lala oii..
sory nak bagi muka kat org mcm ni.

bila jadi mcm ni, bukan kita je org kutuk.
habis ke mak bapak kita kena kutuk.
kesian diorg kan? tak pasal2 kena.
sebab apa?
sebab org akan kata, budak ni takda adab, mak bapak tak ajar ke?
kan?
baru naik keta import sket, keta baru sket dah berlagak.
org lain keta lagi besau takdanya berlagak sampai gini.
perempuan, islam, bertudung, patutnya lemah lembut sket.
garang tu boleh, tapi bukan sampai mcm tu.
tu biadap namanya.
lari boypren ko nanti dik..

aku pun penah excident.
lori langgar tepi.
bergesel, kemik bumper depan sebelah kanan.
pastu selamba dia nak blah, bawak lori mcmkan takda apa.
aku hon kuat2, bagi lampu suh doa benti.
drebar lori tu cina, berumur gak dlm 40-an mcm tu.
memula aku ckp elok2 la sebab ko salah kan, main belok sampai gesel keta aku, kemik habis.
lori ko tak ada apa pun, besau kan?
lori hantar barang yg putih tu.
dia tak mau bayar, nak bagi aku rm50 pastu nak blah.
hoih, aku dah bengang. aku cakap elok2, nak setel elok2, dia cakap lebih kurang.
dah la ko langgar aku kan?
dah la time tu baru blk keja, keta tgk banyak.
org lalu pakat duk tengok, awek sorang ni pakai kebaya nyonya kain batik jawa kemain duk cekak pinggang tepi jalan duk bergaduh.. bahahahah..
pastu aku cakap aku nak buat report polis klau dia takmo setel.
terus cuak sebab tu lori company, bukan lori dia.
baru setuju nak bayar. aku minta kos repair je pun.
g 1 kedai repair keta, check ngan tokey tu katanya around rm300 utk repair.
dia setuju, aku pun setuju, so deal.
selesai masalah.
tak payah gaduh2, setel elok2 bule je pun kan?
pastu aku pun penah langgar org.
sebulan pas kawen. agagagaga...
tak sempat kaver duit yg habis buat knuri kawen, dah excident plak.. ecehh..
aku tgh reverse keta kat parking, ada keta datang, bummmmmmmmm terus.
makcik bawak iswara.
bumper aku kemik sket, bumper dia kemik sket.
dia claim aku salah.
ntah aku blur, tak tau sapa salah.
dia suh bayar, so aku ikut je dia g kedai keta check.
kena dlm 200 ke 300 camtu, tak ingat.
aku pun tak sure sapa salah, aku tgh reverse, dia datang laju, pastu berlanggar.
dah dia kata aku salah, oklah aku bayar.
until now, klau reverse keta kat parking, aku pun taktau sapa nak stop klau ada keta.
klau langgar, camno?
sapa salah? hehe...

tak kisah la apa hal skali pun, sapa salah, boleh bincang elok2, setel elok2.
kan lagi manis?
gaduh2 dapat apa?
eceewah.
tak kena kat aku kan?
aku pun pemarah, panas baran.. tapi jgn la marah tak tentu hal, main hentam je.
not gud.
ahkak baek jeeee..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...