Tuesday, July 08, 2014

Day 8 Ramadhan

kejap je kan, dah seminggu lebih puasa..
hari ke 8, hari ahad.
tak keja, bolehla masak2 sket..
pagi2, paksa laki g pasar dlu.
aku suh dia beli kerang, pastu apa2 jelah yg dia nak makan.
and beli santan skali.
skali, nahhhhhhhhhhh, dia beli kerang, sotong, ayam bagai,
menangis nak cuci smua tu.
terus tak puasa..
eh?
yaa, 3 hari dah tak puasa.
aku tak puasa hari tu sebab mlm tu sahur tak makan nasi.
tak lalu, kenapa ntah.
pkul 10, dah rasa gigil2 badan, lapar.
tak payah la paksa diri, buka jelah sebelum aku muntah.
nnt kita ganti eh..

dah tak puasa, cuti pulak, boleh la masak dengan haibat sket.
konon jelah..
hahahaha..
masak apa tu kak yah oiii?


hari tu masa buka puasa umah mak, mak masak ni..
ayam kg masak lemak.
tapi ni bukan ayam kg, ayam bandar.
uamh mak bapak aku ayam kg banyak, nak makan, semebelih je.
umah aku ni nan hado lah ayam kg ye dok?
ermmm, versi mak sedap lagi... hihi..
masak yg ni sebab laki beli santan sampai 5 peket.
banyak sgt plak, simpan lama2 dlm esbox pun tak sedap nnt.
kuah lemak berkrim sebab guna 2 peket santan.
alah, sepeket singgit je, takla bnyk mana.
saja buat kuah bnyk sebab biasa laki aku suka kuah banyak..

masak lemak ni tak guna cili api yeh..
aku tumis bawang merah+bawang putih+cili kering.
blend dlu, pastu tumis.
masuk kunyit, garam ngan gula sket.
pastu masuk serai ngan asam keping.
pastu masuk pati santan.
pastu masuk ayam yg dah digaul garam kunyit.
godak2, masuk air sket.
agak masak, tutup api..
sedappppppppppppppppppppp..


minta laki beli kerang sebab hb aku tak naik2.
kang nak g check up, tak naik jugak harus kena berleter.
tak larat telan iberett dah..
try yg ni plak la...
ikut aku, tak gemar sgt kerang ni, but what to do...
hadap sajalah...
rebus jelah ngan garam, bawang merah and serai.
pastu buat air asam.
letak bawang, tomato, cili padi, bawang merah banyak2.
cicah kerang ngan air asam tu, eh sedap jugak ehhh..
muahahah.
takda pulak gambar air asam aku tu.
sedap wohhh..
Amni pun makan ok kerang.
mana la tak debab awak nak oii...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...