Tuesday, December 30, 2014

24hb Dec 2014

24hb Dec 2014, besday aku yg ke 32.
ikhlas nau bgtau umo..
hehhe..
nak malu mendenya..
bgtau jelah.. bukan muda lagi pun.

thn ni mcm biasa.
takda apa2..
aku cuti thn ni sebab kebetulan kena check up Aniq.
check up 3 bulan.
pagi, bawak mak mentua g check up dlu.
dia kena check blood presure.
mak mentua aku baru discaj wad.
buang katarak mata, pastu masuk balik sebab gula drop.
dah gula stabil, blood bresure pulak.
so, lepas discaj kena follow up.
dah aku cuti, moh le menantu bawak g check,
skali check, 200++.
amekkauuuuu.. 2,3 kali kena check.
still tinggi, so kena ambik ubat..

blk klinik, g market, nak bli ikan tenggiri.
dah lama tak makan ikan tenggiri.
blk umah, ambik Aniq kat umah pengasuh.
petang bawak dia pulak g check up.
setel check up Aniq, ambik Amni kat school.
blk umah, bergentel dgn anak.
mlm, masak utk dinner.
besday girl yg kena masak. T____T
cuti ke tak ke, sama je kejanya.
tak rest sgt pun.

dah umo gini, anak dah 2, besday ke apa ke, sama je rutin.
iolls bukan artis nak celeb besday bagai.
dapat sama2 dgn family, dah ok dah.
ada yg wassap, ada yg sms, ada yg wish kat fb..
tenkiu smua atas ingatan..

so, tahun depan dah menjangkau 33 umor aku.
uhuk uhuk.
kalau boleh, bila dah meningkat umo ni, nak la baiki mana yg rasa mcm tak ok sebelum ni.
ni azam utk diri sendri.
bule skalikan dengan azam tahun baru.
hehe..
azam thn baru and azam bertambah umor.
gituu..

kalau boleh, aku nak menjaga aurat dengan lebih baik.
Insyallah..
nak buat tu tak susah sgt, nak istiqamah tu yg susah kut.
takpe kita cuba slow2.
bila kita jaga aib kita, Insyallah, tuhan jaga aib kita nnt.
sebelum ni mmg pakai tudung.
tapi lepas ni nak bertudung elok2 sket.
labuhkan mana yg patut.
sebelum ni mmg pakai baju long sleeve.
tapi lepas ni nak pakai long sleeve yg betul2, tak mo ketat2, takmo singkat2.
baju2 yg pada aku agak mengikut badan, dah pass kat adik.
dia kurus tak pe, tak nampak sendat.
aku skang mcm berisi sket pas beranak ni, rasa baju agak ketat.
so, tak molek la kut.
boleh je pakai, tapi ngam2 ngan badan.
badan klau mcm angelina jolie tak pe.
ni ada spare tyre kiri kanan.. dok molek.
kita nak menutup aurat, bukan nak membalut aurat yeh..
kena ingat tu.
paling susah aku rasa nak buat is pakai stokin/sarung kaki.
memula masuk keja pas beranak, aku berazam nak pakai stokin.
kita cuba.
kena pulak opis aku sejuk giler.
so, kita pakai sebab sejuk dlu.
lama2 kita pakai sebab memang wajib pakai.
pakai kat opis, nak keluar, bukak?
eh  dah kenapa gitu pulak?
skang ni kita pakai terus.
Alhamdulillah, berjaya takat la ni.
ada la kadang2 tu terlepas.
nak kluar g kedai, tak pakai pun.
takpe, slow2. harap2 pasni jadi amalan betul2.
klau niat kita baik, kerna Allah.. Insyallah...

tu bab aurat.
pastu nak baiki dari segi perangai.
yg asyik nak menaga, nak marah, nak bebai ngan suami.
hahahaha..
laki aku suka buat spoil. pastu aku jadi moody, malas cakap.
bengong..
takmo dah pasni.
anak dah 2, umo dah meningkat. kawen pun dah 5 tahun.
asyik nak bebai kat laki.
saja sronok, bebai kat dia. pastu dia buat tak tau.
so, sila padan muka.
makanya, aku berazam utk jadi isteri yg lebih baik.
suami pun kena la bagi kerjasama ye dokkkk?

dah nak jadi isteri yg baik, kenalah seiring, nak jadi mak yg lebih baik.
Amni makin besar, and dah ada adik.
mak kena pandai main peranan.
Insyallah, pasni kena lebih bagi perhatian kat diorg.

dan juga hal2 lain.
nak jadi anak yg baik.
kakak yg baik.
pekerja yg baik.
segalanya nak lebih baik.
bila umor makin meningkat, sepatutnya kita jadi lebih baik.
bukan sebaliknya..
Insyallah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...