Search This Blog

Loading...

Monday, January 19, 2015

Bila menggoreng...

entry pasal dapur.
moh kita share..
sharing is caring..

mak2 sekalian.
korang bila menggoreng kat dapur, acaner handel minyak yg bertebaran tu?
ai is rimasssssssssssssssssss tgk minyak duk mercik2 tu.
haishhhh..

so..
bila kak yah nak menggoreng...
kena ada pertahanan..
eh, pelapik..
hahaha..





gituuuuuuuuuuu..
keliling aku lapik kain buruk.
kang dah mercik minyak2 tu smua, tak la teruk aku nak lap ye dok?
ehek ehek..
ada je hood dapur tu, tapi mcm tak berapa efektif sgt.
masih mercik jugak.
maybe sebab aku pakai yg cap hayam je kut.
setel je goreng, laju2 lap.
mula2 lap dgn kain buruk tu dlu.
pastu basahkan, lap lagi sekali.
baru bersinar2 dapur ku..
ecewahh.


mahap la kuali hitam aku tu.
beli masa mula2 kawen.
makin hitam kuali, maknanya ko rajin guna..
hahahaha..
lagi hitam lagi syiok guna ok.
ada je aku beli kuali baru, tapi yg ni best lagi.


haaaa.
atas bawah ada protection ye..
klau goreng ayam, silap2 mercik sampai bawah.
klau lantai bawah, kena minyak, lagi rimas tgk.
aku klau free, lepas masak, setel smua, laju2 mop lantai dapur.
saiko... hahahahaha..



kat lantai.
prevent is better than cure.
hahahaha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...