Monday, February 09, 2015

AIA Medical Card

zaman sekarang, insurans dah jadi keperluan penting.
bila nak sakit, kita tak tau.
masa sihat, Alhamdulillah..
bila sakit?


utk anak2, aku ambik AIA.
dlu, utk Amni aku ambik MAA.
2013 tukar ke AIA.
sebab?
rahsia.. hahahaha.
utk diri sendri, aku dah bertahun dgn takaful malaysia.

dah utk kakak ambik AIA, kita sekalikan utk adiknya.
adik umor 2 bulan kut aku dah register insurans.
aku cuma ambil medical card sahaja.
tak ambil pun pakej yg skali dgn saving, education bagai.
tak berapa nak mampu.
eheh..
so, ambil medical je dlu.
cover medical, ward sahaja.
dlm pengertian kampungnya, yg duk bayar bulan2 tu hanguslah klau takda claim apa2.
mcm rugi kan?
ye.
tapi, kalau sekali claim, buat rawatan apa2, untung lagi bnyk.
sekarang, utk 2 beradik ni aku bayar around rm200 sebulan.
AIA cover, setahun dlm rm50k klau tak silap.
klau kena warded, ada treatment apa2, aku tak payah kluar duit pun.
smua insurans cover.
untung ke tidok?
alah, rasanya korang smua pun dah tau pasal insurans ni kan?
tak payah la aku cerita lebih2.

ada yg tanya, kenapa ambik insurans, sedangkan klau aku ke hospital kerajaan aku layak utk masuk wad kelas 1.
ye betul.
anak2 pun dapat masuk wad kelas 1.
suami juga.
tapi faham lah hospital kerajaan kan?
ramai org.

bila sakit kita nak dapatkan treatment yg terbaik.
tak kisah la utk anak atau diri sendri.
aku tak cakap hospital kerajaan tak bagus.
tak.
nak lebih, kenalah keluar modal sikit.
aku sendri pun beranak kat hospital kerajaan, pun pernah warded sebab cirit birit kat gh.
tapi kita yg dah dewasa ni, kalau sakit boleh bgtau sakit kat mana.
tapi budak2 apa yg dia bule cakap pun?
pilihan masing2.



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...