Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 04, 2015

Buku sekolah Amni


tengah bulan Januari lepas, cikgu skolah Amni kirimkan buku2 skolah utk dibalut.
lepas balut, pulangkan balik ke sekolah.
buku2 tu simpan kat sekolah je.
tak boleh bwk balik rumah.
lebih elok gitu kan?

cikgu bagi hari rabu kalau tak silap.
hari kamis, blk keja g cari plastik balut buku.
mlm tu nak membalut sebab jumaat kena kembalikan ke sekolah.



buku2 Amni.
utk 4 tahun.



ada 5 buah kesemuanya.
bagus PASTI ni kan?
ada silibus dia sendiri.
ada buku belajar jawi, buku agama, buku belajar membaca.
buku tu pun menarik, warna warni.
budak2 suka la kan?



lama dah oi tinggal keja ni smua.
maka, mlm tu terkangkang2 la mama duk balut buku2 ni smua.
bagus jugak cikgu suruh balut.
klau tak, baru setengah thn belajar, mau lusuh habis buku2 ni smua.
budak2 kan?



peneman mama balut buku.
kakak dah selamat tidor ngan papa.
klau dia ada, mau haru biru keja aku.
mengacau saja.
adik takda hal, duk terkedang situ la.
janji mama ada sebelah, dia ok je.
bagi main plastik, berjejeh2 air liur sebab geram.



tak semenggah pun balut.
tulis nama kat buku skali.
mama silap sebab tulis nama kat dalam.
patut tulis kat luar kat kulit buku jelah kan?
lagi mudah ye dok..
takpe, next time tulis kat luar yeh..



adik bagi kerjasama mlm tu.
tengah2 mama balut buku, dia duk ek2.
tukar baju, diapers smua, minum susu, tdor dah dia.
mama bule sambung buat keja.



dah siap balut.
mama pun semangat nak tgk anak belajar  tgk buku2 ni.
harap2 kakak suka and jadi pandai nnt.
gituuu mak ko..
hahahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...