Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 11, 2015

Never ending work

apakah ia?
housewife la..
never ending work kan?
hari2 ada kerja.
kerja yg sama, berulang2.
tak pernah habis.
suka atau tak, kena redho.
dah jadi perempuan.. jadi isteri org, jadi mak budak, gitulah..




aku tak kisah sgt pun pasal keja rumah ni smua.
tp dalam bnyk2 keja, inilah yg palinggggggggggggggggggggggggggggggggg aku malas.
basuh kain, sapsapsoi.
sebab mesin tolong buatkan.
sidai kain, sokay sebab tak susah sgt pun.
tapi bab melipat kain.
Allah....
malas tu tuhan je yg tau.

nak2 klau lepas basuh, peram dlu.
klau lepas angkat terus lipat, ha, tak da hal.
klau dah start peram, kadang boleh bawak ke seminggu.
habis baju sluar kecik dlm drawer, baru sedor diri nak lipat kain.

skang ni dah bertambah raga.
dlu baju mak bapak ngan amni je.
skang baju adik pulak.
baju kecik2 tu seronok lipat sebab comel lahai.
tapi, jemuuuuuuuuuuuuuuuu..
lenguh pinggang wooo.

now, tgh minggu 2 kali membasuh.
selasa, basuh baju anak2.
rabu @ khamis basuh baju mak bapak pulak.
klau jam2 tu tak lipat, masak la nak melipat masa weeekend.
sebab weekend membasuh lagi.
kadang bertambah dgn tuala la, cadar bagai.
sekali duduk lipat kain, bule cramp pinggang.
hari rajin, balik keja tak letih sgt, mlm2 bule lipat kain.
klau malas+letih, kirim salam.
pkul 9 dah tdor.
laki pun dah faham.
tgk sluar kecik dah takda dlm drawer, sila punggah raga kain.
hahahaha.

4 comments:

  1. erkkk...samalah kita dear...huk huk...sekejap jadi bukit, kejap landai, kejap jadi gunung, landai sekejap...pastu jadik balik...huk huk

    ReplyDelete
    Replies
    1. betullllllllllll!
      masa bukit ok lagi. bila dah jadi gunung, adoiyaiiii..

      Delete
  2. Sana lah ngn saya kak.. bab melipat kain tu la yg paling malasssss.. huhu.. saya pun dilema gak pasal kain baju ni, asyik2 buat bende yg sama jer

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...