Search This Blog

Loading...

Friday, February 13, 2015

Tazkirah : Hati


yg pertama,
kadang buat kadang tak buat. masa pregnant thn lepas, tiap2 minggu memang baca a-quran. kadang2 dapat tiap2 mlm, kadang2 selang jugak. baca al-quran tapi tak tau apa maknanya, rugi lah kan? so, beli tafsir and baca sikit2. tahun  ni jaraaaaaaaaaaaaaaaaang sgt dpt buat sebab dikejar kesibukan bila kat rumah. lepas ni kena curi2 masa nak mengaji balik. kalau tinggal lama sangat nnt jadi malas.

yg kedua,
sama mcm di atas. thn lepas dapat jugak bangun tahajud. thn ni bgn jugak. tapi sembahyang isyak pkul 5 pagi pastu tdor balik. haishhhhh.

yg ketiga,
tak da. teringin nak pegi usrah, nak pegi dengar ceramah agama. tapi tak peluang lagi. masa adalah alasannya. klise.. uhuk uhuk..

yg keempat,
nak mula puasa Insyallah. puasa ganti je ada 10 hari. pastu nak puasa sunat. nak cuba jadikan amalan. paling kurang seminggu sehari. mula2 mcm susah, lama2 ok. duk terpikir, klau puasa takut susu makin kurang. harap2 tu tidak.. berserah padaNya.

yg kelima,
sedang cuba. paling kurang selepas solat. and buat pahala tanpa sedar. iaitu berzikir masa nak tidorkan anak. Amni pun dah pandai, ada yg dia boleh ikut dah sekarang.


jom kawan2..
kita cuba ubat hati kita. jgn biar hati menjadi keras dan hitam.
tak bnyk, sikit pun jadilah. sebab sikit2 lama2 jadi bukit.
Insyallah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...