Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 18, 2015

Spirals goreng

Amni suka sgt lah spirals ni.
spageti, mee, bihun, memang kegemaran dia lah.
aku je malas nak buat selalu.
sebab jarang nak habis.
papa tak berapa mkn. dia nak nasik je.

pagi weekend bila ntah, buatkan spiral ni utk amni.
suka dia bila tgk mama duk buat.
mee pusing2 dia kata..
apa2 jelah kakak oi..
senang je nak buat klau cara aku.
sapsapsoi, dah bule makan..



spirals tersebut.
aku selalu guna san remo.
rebus dlu spirals ni, pastu toskan.
then, tumis bawang putih dengan butter and sedikit minyak.




pastu masuk daging cincang ni.
aku slalu guna daging, kalau ayam tak best.
kering semacam je.


guna yg ni.
belen buat kuah spageti.
tak pedas, so amni bule makan.

daging dah nampak masak, tuang kuah ni.
tak payah bnyk mcm nak buat spageti tu.



dah kata sapsapsoi, aku tambah ni je.
sos cili + sos tomato.
sos cili sket je, kang pedas tak leh makan pulak cik kuntum tu.
sos tomato guna yg dapat kat kepsi je.
simpan lama2 kang rosak, takda sapa makan pun.



pastu tambah mixed vege ni sket ngan sosej.
konon nak kasik kalerful, tapi masa nak makan, amni buang smua mixed vege tu.
sabar jelah..

godak2, nampak dah mesra kuah tu, masukkan spirals yg direbus tadi.
kacau2, perasakan, dah siap.



untuk cik kuntum.
banyak dia makan.
suka mak nak...

mak, boleh try kasik anak2 makan.
tutup mata je buat ni.
mak pun tumpang sekali, cumanya kena tambah sos cili la sket.
senang kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...