Search This Blog

Loading...

Monday, April 20, 2015

Beg mak2

ok, ni cerita mak anak 2.

sejak jadi mak ni, handbag aku makin besar.
dulu masa zaman bujang, bli handbag kecik2 je.
kecik tak kecik sgt la..
saiz sedang je.
skang ni, kalau boleh, handbag sama besar ngan beg balik kg tu.
hahaha.
kan?
mak sekalian yg duk baca ni, aku rasa sama je mcm aku.
opismate aku ni yg mana dah ada anak, smua handbag besar.
senang keja kekdahnya..

dulu2, masa memula dapat Amni, syok la beli beg comel2 isi barang dia.
nak kluar kejap pun, bawak beg dia, isi barang dia.
klau keluar kejap tu, tak bnyk la yg nak bawak.
baju sepasang, diapers 2 keping, wet  tisu, sapu tangan, botol air/susu.
klau nak keluar lama, cara nak keluar lama pulak.
bekas susu, bekas air panas segala bagai tu.
tapi beg kecik kena ada gak utk isi benda2 yg perlu.
memula syok la.
lama2 naik cemuih plak.
mana nak kejar anak, handbag mak belah kiri, bag anak belah kanan.
penuh dah kiri kanan aku ni ha.
serabut je rasa.
pastu, aku malas, smua sumbat dlm bag mak.
mak pun carik handbag besar2 je lah skang ni.






pastu.. jadi mcm ni la kan?
pegi keja, segala barang anak ada dalam bag mak..
bhahahahah..

botol susu, diapers pun aku pernah bawak g keja.
lupa nak belek dah pagi2,  main sauk je.
zaman Amni dlu, sempat gak belek.
dah anak 2 ni, smua benda nak laju je.
pastu nak mencari kunci ke apa, jenuh menggagau.
kadang2 kena tunggang smua keluar dlu.
banyak nau barangnya kan?
mainan anak pun adooooo..

handbag aku besar, takat nak keluar sejam 2, mmg smua aku campak masuk dlm tu.
bancuh siap2 susu sebotol, bawak diapers sekeping, wet tissue pek kecik 1.
dah setel.
kalau lama sket, nak kena bawak bekas susu, bekas air smua tu pun gini gak la.
mana yg nak guna on the spot tu, mmg aku campak dlm handbag aku jelah.
tak kuasa dah nak bawak beg lain.

segala baju nak tukar ke, stok diapers, towel, susu, botol air segala.
pastu, nak senget bahu mak usung handbag berat.
kalau nak keluar lama, kena bawak bnyk barang, haa, baru asingkan.
cth nak g kenduri or g jln2 ke.
tapi bila benti tu, smua keperluan segera smua aku campak dlm handbag jugak.
takda nak bawak beg lain dah.
takat benti kejap sokay la kan?
seb baik gak anak2 aku takda hal minum susu sejuk.
sebab ada budak nak susu yg suam je.
aku bancuh susu sesiap sebotol yg suam, bawak yg  tu je.
anak2 aku boleh je minum ulang2 sampai habis, sejam 2 bule tahan.
mujur lah kan?
anak2 pun senangkan keja mak dia.
ehek ehek..

korang... sama mcm aku tak??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...