Friday, April 24, 2015

BFF.. One of my bff..

bulan lepas, kawan lama datang rumah.
crita lama, baru ada kesempatan nak update..
biasaaaa..

sakinah@chaq.
aku tak pernah citer kan pasal kawan2 aku dlm blog ni.
ada, tapi jarang kut.

dia ni housemate aku masa blajar kat taiping dulu.
course lain2, tapi duk serumah.
org jitra.
sekepala dengan aku.
dalam ramai2 housemate masa tu, aku paling ngam dgn dia.
share mcm2, takda rahsia, luar dalam smua tau.
serius!

dulu kami sama2 otak gila.
mcm2 kitaorg buat.
nakal bule tahan.
dua2 jenis suka gelak kuat2.
tapi dia lagi kuat, gelak mcm ayam.
hahahhaha..
aku panggil ia kiok kiok..
dia panggil aku blup.
hampesss.
dua2 suka merapu.

lepas habis belajar, memasing keja kat tempat masing2.
tapi masik contact sebab jauh mana je pun jitra and kangar tu kan?
kadang2 aku pegi lepak rumah dia, siap tdor sana.
sebab dah kenal family memasing.
masa dia kawen, berkampung la aku kat rumah dia.
dia kawen dlu dari aku.
kawen dgn org taiping.
bercinta ngan org lain bagai nak rak, alih2 kawen ngan org lain.
takpe, dah jodoh.
banyak lagilah salasilah dia, mcm2 hal minah sorang ni.
takpelah, tu crita lama.
dah kawen, benti keja ikut suami duk taiping.
kadang2 bila aku g sana, aku singgah umah dia.
still contact untill now, cumanya tak kerap sgt.
yelah, masing2 dah ada keluarga, ada kehidupan.

last 2 years, dia dtg umah aku masa raya haji.
terkejut gak tiba2 sampai.
rupanya kawan dah pregnant anak ke 3.
Allah.. seronok btul aku tgk.
anak sulung dia skang ni dah 8thn.
anak ke 2 dia, meninggal dlm kandungan.
msa tu aku tgh pregnantkan Amni.
kami rapat sgt, nasib kami hampir sama dan kami sangat memahami antara hati kami.
bnyk persamaan aku ngan dia.
tiba2 dia pregnant kali 3, tu yg dia dtg jumpa aku.
sebab, dia dinasihatkan doc utk tidak mengandung lagi.
dia ada masalah jantung dlu, pernah buat pembedahan.
anak ke 2 dia meninggal, sebab masalah berkaitan jantung dia jugak katanya.
kuasa tuhan tu smua, tiba2 dia termengandung.
punyalah takut, hati jadi kacau bilau katanya.
so dia dtg nak sembang2 dgn aku.
dah tuhan nak bagi hang rezki, hang ambik dan jaga jelah elok2.
tu jelah yg aku boleh nasihat pun.
kalau pasni dia nak ambil balik pun, hang kena redha dan terima ketentuannya.
hang dah cuba utk tidak pregnant sebab risaukan masalah kesihatan, tapi dah tuhan nak bagi, sapa kita utk halang kan?
and now, anak tu dah setahun pun umornya.
Alhamdulillah..

hari sabtu tu, pagi2 dah sampai umah aku.
pkul 10 camtu.
nak lepak nak sembang lama2 katanya.
dah lama sgt tak jumpa, anak dia pun dah sethn kan?
aku pun dah ada baby baru..
padahal skang ni diorg dah pindah duk kat sungai petani je pon.
ntah bila dapat g umah dia tak tau la..

seronok la hari tu, lepak2, sembang macam2.
anak2 pun behave je.
dia duk risaukan anak dia tu buat perangai je.
yelah, selama ni duk umah, dia jaga sendri.
bila kat umah org ni, buat akal sket la kan?
so far ok je.
kitorg siap masak utl lunch lagi.
laki dia, g tidor dlu kasik bini sembang.
hahaha.



Amin dan Aniq.
Amin tu muka maknya betul.
sebaya je sebenarnya diorg ni, tahun yg sama, beza bulan je.
Amin bulan 2, Aniq bulan 8.
sama berat.. hahaha..
Amin asyik la kena marah ngan nurse bila g check up sebab haluih.
dah mak pun haluih, takkan anak nak besar mcm aku ni kan?
Aniq besar gak la sebab maknya pun besar.
dah berat Amin tak naik2, nurse duk suh bg nestum, bagi susu formula.
padahal budak tu full bf maknya.
tak paham aku, napa nak suruh kasik susu formula padahal budak tu sihat je pon.
berat tak naik, bukannya kuruih bebenor pun..
asal sihat ok la..
susu ibu kut.. nak suh to up susu formula, nestum bagai..
haishhhh..



mak2 selfie sket..
hihihi..

aku sayang hang dunia akhirat weh..
walau kita jarang jumpa, tapi hari2 kita sembang kat wasap kan?
tq lah pd teknologi skang ni.
yg jauh pun jadi dekat je.
doa aku moga ukhwah kita berpanjangan sampai hujung nyawa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...