Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 18, 2015

Kerusi batu di laman

salah 1 wishlist aku..
nak kerusi batu kat laman rumah.
iolss low mentenen..
wishlist murah 2 saja..
tak payah nak berimpikan beli gelang pandora, iphone bagai..
hahahaha...

lamaaaaaaaaaaaaaaaaaa dah tringin nak bli kerusi batu nak letak kat depan umah.
kat laman sekangkang kera aku tu.
ikut ke hati nak design gini2, nak kaler mcm ni, nak itu nak ini.
tapi silalah sedar diri ko bukan duit bnyk kepok2..
beli yg mampu milik sudahhhhhh..
asal ada, petang2 bule lepak2 sambil mkn cekodok, i okay jew.
ikut wishlist sebenar2nya, nak letak pergola.
tp tgk harga, telan ailior..
dah pernah panggil org meh ukur klau nak buat.
upah saja dah cecah rm700 belum masuk beli kayu smua bagai.
telan lagi ailior yg tak lepas2 dr tadi.
simpan angan2 tu dulu.



servey2, usha2 sana sini, akhirnya beli la jugak seketol.
eh, 5 ketol.
meja dan 4 kerusi.

saiz sedang je yg mampu.
ini pun setelah ditimbang berkali2..
rm450 oi besar ni.
klau yg saiz besar, yg ada tempat sandar tu rm550.
beli ikut kemampuan jelah.

yg ni size L kut..
klau bontot Amni bule duduk 2 org kat 1 kerusi tu.
klau saiz maknya ni, sorang jelah..
ahahaha..

masa nak g beli, saiz ni ada kaler putih je.
nak kaler lain kena tunggu.
ai is tak zabarrrr..
so, belasah jelah kaler putih pun.
lawa jugak.
design lain bnyk, meletop2.
dan harga pun haruslah meletop2 kebabom..



maap semak sket pemandangan kat belakang tu
uhuhu..
tu dah kotor sket sebab bila hujan, kena tempias dari tanah merah tu.
takpe, soon nak hias laman ni, nak letak pelapik.
gersang sgt nmpk tanah tu, tak lawa.
cadangnya lah.
nak buatnya tak tau bila.
encik laki pulak kata nak cat kaler lain supaya tak nmpk kotor.
entah bilaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

kerusi ni letak kat depan bilik aku.
sebelah kanan tu porch kereta.
buka tingkap bilik, nampak kerusi ni.
senyum jeeee pagi2.
saiko.. hahaha
suka sebab dah dapat beli.
aku ni golongan marhaen je.
dapat beli sesuatu yg mahal ceni, rasa mcm syok nya lahaiii.
syukurrr ada rezki lebih.
gitew..



pandangan dari sudut lain.
fokus kat kerusi je yeh, bukan kat semak samun belakang tu.
rumput tumbuh dgn subur.
pokok bunga pun tak subur camtu.
skang dah takda dah rumput lalang smua tu, dah mesin.
pokok bunga pun dah bertambah.
nnt kita share pasal pokok pulak.



cik kuntum diva duk rasmi kerusi baru.
aku beli ni 3-4 hari sebelum aku buat kenduri akikah utk Muhammad Aniq.
takda entry pasal kenduri tu sebab lupa.
hahahahaha.

ni hari kenduri, panas rembang, selamba kodok diva kita p duduk.
bila tegur kata panas, dia  ambik payung, duk situ balik.
suka hati awaklah nak oi.
nmpknya dia pun suka kerusi tu.
bagus..
nnt kita lepak sesama eh..

ok, kerusi dah ada.
nnt kita cantikkan sket laman tu eh.
walau tatau entah bila, takpe, kita angan2 dlu..
nnt jadik la tu..

7 comments:

  1. alahai cik diva..dah posing atas kerusi baru mak dia.

    pasni simpan duit beli paying besar pulak, kurang panas sikit kat kerusi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat situ, petang2 teduh sebab terlindung sinaran matahari. so klau nak lepak petang2 ok la tak panas. klau pagi tu kena cahaya matahari, panas gak la...

      Delete
  2. cantikkk.. petang-petamg duduk kat situ kan.. memang layaannn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepak petang2 sambil mkn cekodok.. best

      Delete
  3. Replies
    1. saya kat Perlis, beli kat kedai area simpang 4.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...