Tuesday, August 25, 2015

Nasal Aspirator atau penyedut hingus

bila ada baby, nasal aspirator ni satu keperluan penting ye..
atau penyedut hingus.
sebab baby mana tau buang hingus sendiri.

dulu masa Amni aku tak tau benda alah ni.
bila dia selsema, tgk hidung berhingus alahai geram and kesian kat dia jugak.
tak selesa.
kita yg besar pun kalau berhingus rasa tak selesa kan?
ni kan pulak budak kecik.
adik aku dulu dia isap hingus Amni sendri.
pastu aku pun belajar buat jugak.
kena ketepikan geli semua tu demi anak.
mujur dia jarang kena selsema.
kalau tak mau mak ko asyik termkn hingus ko nak oi.
hahahaha.

dia dah besar sket baru aku tau kewujudan nasal aspirator tu.
tapi mostly jumpa jenis pum tu.

pic from Google.


mostly jumpa mcm ni.
beza kat kepala tu je.
yg ni tak kuat sgt pun.
tapi boleh la dari tak ada.

utk Aniq, kali ni aku gigih sikit la.
bila dia kena selsema tu aku cari jugak penyedut hingus jenis lain.



jumpa yg ni kat Apple Baby House.
kalau yg jenis ni kuat sikit sebab ko kena isap kat hujung.
kepala tu sumbat dlm hidung anak, pastu ko isap sekuat hati.
dun worry, tak da hingus masuk ke mulut ko sebab ada penahan.
papa duk risau kut dia terhisap hingus anak skali.
hampeh betul..

Aniq selalu jugak selsema.
kesian dia... huuhu.
nampak je benda ni, mula la dia menggelupur.
sebab tak berapa selesa kan bila kita sedut tu.
rimas sket la bukan sakit ke apa pun.
tapi aku peduli apa ko menangis ke apa kan?
hisap jugak..
kalau kesian, bila nak lega selsemanya ye dok?
kalau sakit tu lain crita la..
tapi dia pun mula2 ja, pas hisapan ke 2-3 tu dia tadah je..
redho kekdahnya..




ada penerangan kat belakang.
boleh baca.
harga pun murah je RM15.90
ada yg mahal lagi, lagi best la kut.
tapi yg ni pun dah ok.

so, sesapa yg ada baby, selsema boleh beli benda alah ni.
mak pak aku mula2 tgk, pakat hairan apa benda nya lah.
pastu pakat gelak jelah.
mcm2 sekarang kata depa.
dulu takdak punnnnn.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...