Search This Blog

Loading...

Friday, August 14, 2015

Raya Ketiga - Aidilfitri 2015


raya ke tiga plannya nak g beraya umah sedara mara belah suami pulak.
g ngan family in law semua.
papa pun cuti hari tu.
abang aku nak gerak balik dah hari tu.

pagi tu papa kol kata nak g bersih kubur dlu dengan pakcik.
pakcik (adik ayah) balik dr nilai tgk kubur semak ya ampun.
so dia ajak papa g menebas, mesin rumput dulu.
redho jelah ye..
kubur tok nenek sedara mara smua jugak.
sepagi kut g mesin rumput.
blk tu dah tghr, letih, dia nak rest kejap katanya.
dah terjaga, pkul 2 camtu, hujan selebat2nya pulak.
so, plan nak beraya kanselllll.
warghhhhhhhhhhhhhh..
frust.. but tu aturannya..
redho.
pagi tu sempatlah g beraya kat umah jiran2 kat sebelah umah mak bapak aku tu.
pegi menziarah org tua.
pegi umah tokngah dulu.
dia dah tak kuat nak berjalan.
nak sgt tgk Aniq tapi belum kesampaian.
so, kita yg muda ni marilah pergi.
duduk tak lama sebab Amni buat perangai nak balik.
boring kut..
klau tak ramai umah tokngah tu, tapi semua dah pakat balik, so sunyi.
dia anak cucu ramai kut.. meriah.
Amni duk bising2, org nak sembang2 pun tak best.
kecik besar kecik besar je aku tgk budak ni.
grrrrrrrrrrrrr..

pastu g umah jiran sebelah rumah pulak, umah tok long.
kat umah ni dia behave sebab dah biasa datang.
toklong tu hari2 bertandang kat umah mak aku ni ha.
kadang2 sehari 2-3 kali ok.
ngan anak cucu dia smua dah mcm sedara dah.
lama gak lepak situ, mkn kuih ketupat bagai.
kena pulak cucu toklong tu belikan dia coklat, lagilah syok mek tu.
Aniq ok je asal boleh melasak.
ada yg melayan ok je dia.

pastu balik rumah tgg abang aku berangkat balik.
kat sini pun hujan lebat jugak.
sia2 je abg aku beriya basuh keta pagi tu.



jom tangkap gambar isi masa lapang.
bnyk gambar tapi gegar2 je semua..
grrrrrrrrrr..



dengan tok abah.
superman aku ni.
sayang angat2 tau!
garang tapi baik.
ayah kan?
dia rajin layan cucu2 mengada 2 ketol tu.
main2 gelak2 ngan dorg, nak2 Aniq.
baby, seronok la lambung2, geletek smua.
manjakan pun ye jugak.
geram gak kadang2 sebab dia ikuttttttttttttttt je,
haishhhh.
sabor jelah.



tok abah with 4 cucus + 1 menantu..
susah nak ambik gambar si bujang tu.
tu yg maknya kena duduk skali.



kaklong yg rajin main dgn Aniq.
Aniq dah keras, syok la dia main.
dah bule pegang, bule gelak2..
bila tanya nak adik lagi ke, dia jawab taknakkkkkkkkkkk..
hahahaha



dua org ni taktau nak kata apa dah..
tgk la Amni duduk tu, gangster habis ngan muka tak puas hatinya..
sabor jelah..
kejap baik kejap gaduh.
main sungguh sampai tdor mlm mengigau, nangis muntah smua.
yg mengigau tu amni, yg muntah tu amierul.
yg nangis tu dua2.
hahaha
budak2 biasalah kan?
main elok je kadang2 je berebut mainan.
berlari sana sini, gelak2.
sronok tgk..

so, habis dah entry raya.
rasanyalah kut..
raya ke 4 takda g memana..
pastu ada la g umah kawan2, umah sedara sket2.
pasni entry pasal raya, err... haaa, jamuan raya kat opis.
pastu habisssss..
tgg raya haji pulok.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...