Search This Blog

Loading...

Thursday, September 03, 2015

Duit 5 sen


zaman sekarang ni, sejak ada GST,  duit 5 sen ni penting woh..
jgn padang hina sebab nilai dia kecik ehhh..

aku sejak2 GST ni, kalau p beli apa2 kat supermarket, ada balance 5 sen memang aku minta.
pedulik apa org duk tgk kita minta duit baki 5 sen tu.
sebab tu duit kita dan hak kita.
sesetengah org tak heran pun ada baki 5 sen.
keep the change kekdahnya.
sebab 5 sen je malas nak ambil or minta..

cer bayangkan, bila korang tak minta baki 5 sen tu.
kalau sehari 20 org tak ambil 5 sen tu dah berapa?
kalau sebulan dah berapa?
setahun?
kalau sehari 50 org?
sebulan?
haaaaa.. kira kira...
dah berapa bnyk diorg untung dan kita pengguna ni rugi?

duit 5 sen ni sentiasa ada dm beg duit aku.
mmg aku carik je.
kalau dia takda 5 sen, aku kasik duit aku.
kalau dia ada duit 5 sen, so simpan la duit 5 sen aku tu utk kegunaan lain kali pulak.

jgn pandang rendah kat 5 sen ye..
walau nilai dia kecik, impaknya besar.
kita pengguna kena bijak..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...