Thursday, October 15, 2015

Checkup setahun

29 september lepas bawak Aniq g check up setahun.
3 minggu lepas.. ehehe..
pagi2 dah tercongok aku kat klinik kesihatan tu.
pegi awal, setel awal.
senang.
aku check up kat klinik kesihatan kangar.
bapak ramai org.
sebab tu kena pegi awal.
tapi sekarang dah ok sket sebab diorg dah divide ikut kawasan.
taman ni, kampung ni, ha pegi zon sini.
taman sana, ha pegi zon sana pulak.
check up mengandung ke, baby ke, darah tinggi ke apa, semua kat zon tu tapi ikut kawasan.
dulu ikut jenis check up.
ada bahagian ibu dan anak, check up biasa.
skang dah campur semua check up.
mcm lagi cepat dr dlu.
dlu kalau g check up baby, berjangguit jugak tunggu.
kalau ada 8 baby, ha sila tunggu.
skarang pegi, eh ada 2 baby je.
so lajuuuu.
tapi kalau check lain, lama gak la.
hahaha.
bila ntah bawak mama g check up kencing manis.
hoih, berjam gak la.
ramai plak yg kencing manisss.
seb baik hari tu aku cuti, so takda la rushing.
skang ni g chech up Aniq, sejam camtu dah setel.

papa g drop aku dulu.
pastu dia g hantar Amni g skolah.
dia datang blk, aku dah q tunggu masuk bilik nurse.
nurse pun dah kenal dah sebab dari pregnant lagi duk check up dgn nurse yg sama.
Aniq pun behave je hari tu.
cumanya mcm dia la, duk berpusing2 nak membuas.
biasa la.

timbang, tak naik sgt berat.
8kg++ je.
tgk membulat jugak, tapi berat tak naik sgt.
mana taknya, lasak ya ampun.
tak duk diam langsung, memanjat je.
jenuh kejar oih.

check up setahun ada vaksin.
so, get ready ye dik.
terkejut sebab sket pun tak nangis.
peluk aku elok je.
siap pandang je jarum tu.
cuma menggelisah sket sebab rimas aku duk peluk dia kejap sgt tak leh gerak.
dah cucuk, eh ok je.
papa pun heran.
gud job sgt dik.
barulah jantan ye dok?
ini tak asyik la menangis mengada mcm kakak jugak.
sabar jelahhhhhh..



happy as usual.
mcm takda menda.
setiap kali pas cucuk, dia aktif mcm biasa.
confius gak aku, ccucuk ubat ke air bateri.
hahahah.
then hantar adik ke rumah pengasuh, mak laju2 g opis.
next is check up setahun 2 bulan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...