Search This Blog

Loading...

Thursday, October 08, 2015

Dah pandai bergomol

budak 2 ketoi tu dah pandai bergomoi skang ni.
dah pandai main sama2.
bergomoi, berguling, geletek, gelak sama2.
adik dah makin besar, syok la kakak layan.
kasaq bule tahan 2 ketoi tu.



mula2 dia geletek kak dia.
bila kakak gelak, dia pun sama naik gelak.
kemain.
aku duk atas sofa depan depa, layan ja tgk.
sesambil ambil gambar.
sebelum ni pun ada mcm ni cuma tak sempat capture.
sebab ralit and seronok tgk kerenah diorg.
bergelak sakan dua2 tu.
tapi kena awasi jugak, takleh leka sgt.
sebab adik tu tak bule berdiri sendiri lagi.
kadang2 terjatuh jugak.
pastu nangis.
tapi sat ja, pastu sambung main, gelak2 lagi.
kakak tu pun kadang lupa adik kecik lagi.
dia ingat sama besar mcm dia, duk geletek adik beria.
riuh rendah rumah.
kadang aku nak tgk tv apa pun tak dengar.
klau citer melayu, redho jelah.
klau citer omputih, ada subtitle ok la sket sebab leh baca.
sebab tu dah lama tak layan drama.
takpelah bising ngan suara anak2, moment indah tu kan?


dah penat, jadi gini lah.
anak2 aku dua2 tidor meniarap.
kadang2 menonggeng siap.
pastu dua2 tdor lasak!
lasak gila kut.
hahahahaha
kakak dah besar ni ok sket, pas ke adik pulak.
adik lagi lasak dari kakak rasanya.
adik tu takda masa dia duk diam, dah tidor pun lasak, berguling merata.
tu tgk la, bantal kemana, depa kemana.
mak ni hari2 mkn kaki.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...