Search This Blog

Loading...

Friday, December 11, 2015

Atkins murtad.

jangan salah paham dengan tajuk ya.
hahahah.
sila jangan kecam saya.

sesaja nak ber atkins..
konon2 la.
aku ni perut nasi.
so, agak susah nak ber atkins ni.
tak pa lah, kita cuba tengok..

dah umor macam ni tak leh nak bantai makan ikut suka sangat.
walaupun idok le tua mana, tapi kena beringat.
risau jugak bila tengok kawan2 sedara mara yg masih lagi muda, tiba2 dapat penyakit.
adoi takuit.
so, kita jaga sket la pemakanan.
makan tu ya, tapi berpada2.



egg roll with sausage.
menu atkins la ni kan?
tapi aku letak sos cili and mayonis kat dlm.
kalau betul2 ikut atkins takleh mkn sos and mayonis tu.
tapi kalau kuantiti kecil bule kut?
aci arr.
tak sedap kalau tak buh sos and mayo.
aku buat 4 ketol.
telor 2 biji, sosej 4.
bapak senang.
buat telur dadar, guna frying pan.
tak payah pakai minyak.
pastu rebus sosej, then letak atas telur.
potong telur, taruk sos and mayo, gulung je.
pastu ngap.

pkul 7.30 seketul.
pkul 9 seketul.
pkul 10.30 seketul.
pkul 11.30 seketul.
pastu lapaq sementara nak tunggu lunch time.
acanerrrrrrrrrrrrr..

berat betul dugaan nak diet ni kan?
hahahaha



tghr aku belasah ayam golek bakar.
sedap woooo.
beli kat kafe opis belakang.
seketul RM2.50.
menu sihat sebab bakar.
memang sedap makan sampai menjilat jari.

kalau boleh konsisten makan gini, memang bulan depan bule pakai kebaya lama balik.
hahaha
tapi nan hadooo.
perut kak  yah minta nasi jugekkk.
so, diet atkins kelaut dah skang ni.
aku mkn nasi, tapi terkawal la.
jgn ikut perut sangat.
berpada2 makan.
mula2 susah la, tapi lama2 Insyallah ok.



ni menu bila entah.
salad+telur dadar.
carrot+kubis+tomato+salad+telur dadar+sos cili+mayonis.
sedap.
kenyang sat ja, pastu lapaq balik.
adehhh.

tak pa, slow2.
sat atkins, sat makan nasi.
balik rumah, mlm mmg masak nasi sebab anak2 and laki nak makan.
takkan mak nak tengok saja kannn?
bantai makan jugak laaaa.
tu yg jadi atkins murtad tu.
hahahha
tak palah, kita kena jaga perut jugak disamping jaga makan.
diet teruk2 rugi jugak.
mcm yg aku kata tadi, berpada2.
tok laki tak bagi pulun diet.
gemok camna pun dia terima jaaaaa.
iyalah tuuuuu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...