Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 02, 2016

Pecah tabung

sebelum pergi Kelantan bulan lepas,aku pecah 1 tabung.
memula taknak pecah lagi tabung tu sebab nak simpan guna nak g holiday bulan 5 ni.
tapi rasa mcm tak cukup pulak nak g Kelantan ni.
so, pejam mata,pecah jugak la...

tabung ni duk kat opis.
aku tak ingat bila aku start tabung ni.
tahun lepas nun..
yg pasti aku masukkan sehari singgit.
pastu duit syiling lebih2 g mkn tghr kat opis.
ada gak hari yg aku lupa masuk singgit tu.
kalau ingat, esok tu doublekan.



tabung pun aku DIY ja.
guna tin susu Alpha Lipid yg duk ada kat rumah tu.
pastu balut ngan kertas sticker.
pakai mana ada ja masa ni.
tu siap tulis tabung jalan2..
hahahaha..

tabung tin, so tak payah pecah.
atas tu ada penutup tin susu, aku balut then selotepkan.
nak buka, aku potong ja selotep tu.
pastu blh pakai balik tabung ni.
cumanya nnt nak make up lawa2 sket la.
hehehe..



bila dah curah camni rasa seronoknyaaaaaaaaaaaaa.
tgk mcm bnyknya duit.
kalaulah tu smua notes sratus kan?
bahagia hidup kuuuu..

duit 10 tak bnyk sgt sebab jarang pun masukkan.
singgit la paling bnyk.
5 langsung takda sebab duk tabung lain.
syiling pun meriah.
aku tak ingat berapa bulan aku menabung ni.
dah lama penuh, aku simpan tabung ni.
then start tabung baru pulak.
yg tu aku letak tarik mula bila.
dah penuh kang nak letak tarikh jugak.



duit syiling ada rm74 kut
duit rm10 ada rm60
duit singgit ada sratus lebih.
rm124 kut.. lebih kurang camtu la
banyak jugak kan?
syok syok...

syiling aku kasik ke kafe rm50.
duit singgit opismate aku ambik.
nak buat duit belanja skolah anak dia katanya.
aku kasik 100.
yg aku ingat aku ada rm260 camtu lepas dah tukar2.
bekal g Kelantan.
lepas la utk makan dan shopping sikit2 kan?
berbaloi baloiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

next bulan 5 nak g holiday.
ada 2 tabung, 1 kat rumah 1 kat opis.
target aku pegi holiday nnt tak usik duit gaji.
Insyallah..


2 comments:

  1. hr2 pun pecah gak tabung..
    duit syiling + rm1, dpt la rm150 gitu..
    masuk tabung haji hafni je la..

    syoknya bo pi jalan2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak rugi kan menabung.. sikit2 lama2 jadi bukit. silap2 bule jadi gunung terus kalau konsisten..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...